Távirányítóval manipulálták a tachográfot
A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A használatarányos útdíjfizetési rendszer (e-útdíj) a hónap eleji bevezetése óta több mint 5,5 milliárd forintos bevételt termelt, az utakon zavartalan a forgalom, ezért semmi sem indokolja a leállítását – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken.
A minisztérium a Demokratikus Koalíció (DK) pénteki sajtótájékoztatóján elhangzottakra reagált. A párt az e-útdíj rendszer azonnali leállítását követelte. Varju László, a DK politikusa szerint a rendszert felelőtlenül vezették be, ezért el kell végezni a kihagyott teszteket, hogy ne okozzanak további károkat a fuvarozóknak és a gazdaságnak.
A DK véleménye szerint a kormány mérhetetlenül magas és indokolatlan árat állapított meg, amely be fog épülni a szállított termékek árába. Varju László emellett arról érdeklődött a tárca épülete előtt tartott sajtótájékoztatón, hogy mikorra kívánják rendezni a több mint 3000, a rendszer működésével kapcsolatos reklamációt.
Az NFM közleményében azt írta, hogy „az utakon zavartalan a forgalom, az üzembiztosan működő rendszer leállítását, visszavonását” ezért semmi sem indokolja. Az induláskor óhatatlanul jelentkező, viszonylag kisszámú panaszt folyamatosan kezelik, javítják a felmerülő problémákat.
Hangsúlyozták, az e-útdíj bevezetése a szakmai közmegegyezés szerint hosszú évek óta halaszthatatlan feladat. Július 1-je óta a jelentős részben külföldi fuvarozók az utak állapotában okozott károk és a környezetszennyezés ellentételezéseként a korábbinál nagyobb mértékű útdíjat fizetnek a nehéz tehergépkocsik után. A nemzetközi kamionforgalom számára így nem lehet többé a szomszédos országok fizetős szakaszainak olcsó elkerülő útja Magyarország – írták.
Az új díjszedés az indulás óta több mint 5,5 milliárd forint bevételt termelt. A többletforrások a közlekedési ágazatban, elsősorban a díjas úthálózat fejlesztésében, felújításában hasznosulhatnak – tették hozzá.
A használatarányos útdíjfizetési rendszer átmeneti leállítását Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége főtitkára egy hétfői sajtótájékoztatón azért kérte, mert tapasztalataik szerint a rendszer rosszul számláz. Völner Pál, a NFM infrastruktúráért felelős államtitkára aznap azt közölte, hogy a 300 ezer úthasználónak csak egy százaléka reklamált. Csütörtök Jávor Benedek, az Együtt-PM elnökségi tagja követelte közleményben a rendszer felfüggesztését.
(Forrás: MTI)
A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Amikor egy olyan ország áfa-rendszeréről szólunk, amelynek egyik legfontosabb bevételi forrása az idegenforgalom, akkor mindenféleképpen ki kell térni a külföldieknek járó adó-visszatérítés működésére.
Az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az ingatlanokkal kapcsolatos áfaszabályok, melyek ismerete nemcsak az építőipari cégeknek, illetve az ingatlant értékesítőknek, hanem az ilyen számlát befogadóknak is kulcsfontosságú. Az Áfa kalauz legfrissebb számában áttekinti az ingatlanokkal kapcsolatos áfa szabályokat.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!