EKÁER: ügyfélkapun is lehet jelentkezni


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az ügyfélkapuval rendelkező vállalkozások december 20-tól bejelentkezhetnek az online árukövetési rendszerbe.


A szaktárca közleményében emlékeztet arra, hogy január elsején indul az online árukövetési rendszer, amelynek célja a jogkövető piaci szereplők pozíciójának erősítése, az áruforgalom átláthatósága, a gyakran emberi egészséget veszélyeztető élelmiszerekkel kapcsolatos visszaélések kizárása, az adóelkerülők kiszűrése. Január elsejétől minden vállalkozásnak a közúti szállításhoz kapcsolódó adatokat egy központi elektronikus rendszerben kell rögzítenie még a fuvarozás megkezdése előtt.

Az áfa-kötelezettség keletkezésének időpontja és a teljesítés helye

Áfa kiskönyvtárunk negyedik része két kucsfontosságú területet dolgoz fel: az adófizetési kötelezettség keletkezésének időpontjára vonatkozó szabályokat, illetve a teljesítési hely szabályrendszerét. A kiadvány a jogszabályi rendelkezések részletes, magyarázatokkal tűzdelt ismertetésén túl számos példával segíti a jogalkalmazókat.

További információ és megrendelés >>

A gazdasági tárca kezdeményezésére december 5-én megalakult az  Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer Munkacsoport, a résztvevők között többek között ott vannak a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének a képviselői is.

A tárca közleménye szerint az átállásra kellő időt biztosít a kormány, támogatta a piaci szereplőket tömörítő EKÁER Munkacsoport javaslataira a bírságmentes időszak január 31-ig tartó meghosszabbítását, azaz 2015. február 1-jéig a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nem szab ki mulasztási bírságot – írja közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek