Elveszhetünk az APEH-nél


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Összességében sikeresen integrálta az APEH az illetékhivatalokat 2007 januárjától: az illetékhivatalok összesítő havi bevételi adatai jól mutatják, hogy az átvett feladatokat megfelelően látja el az adóhatóság. Azonban az ügyfélkezelés még nem zökkenőmentes.

A Napi Gazdaság úgy értesült, vannak még problémák az APEH-illetékhivatal kapcsolatban, mégpedig az ügyfélkezelés. Az integráció után az illetékhivatalok saját honlapjai már nem működnek, a régi honlapok helyett az adóhatóság egyelőre nem alakított ki újat, csak egy külön menüpont érhető el a központi oldalon, ahol ömlesztve szerepelnek az információk. Ebből következően az elérhető tájékoztatás elég szűkszavú, s nem is teljesen egyértelmű, hová és kihez fordulhatnak az ügyfelek, ha egy adott ügyben tájékoztatást szeretnének kérni. (Az igazsághoz tartozik, hogy az illetékhivatali honlapok korábban nem voltak a legkorszerűbbek, de a legfontosabb információk megyei szinten, rendezetten elérhetők voltak.)

Egy lapunkat megkereső ügyfél az ingatlan vásárlása utáni illetékkel kapcsolatban szeretett volna tájékoztatást kapni, de nemhogy választ, még lehetőséget sem kapott a kérdés feltevésére. Az érintett nem fellebbezni, nem vitatkozni akart – ennek megvannak az egyébként illetékkel terhelt módozatai -, csak tájékozódni.

Először a hivatalosan, a közép-magyarországi régióban kijelölt hivatalhoz fordult, ahonnan az illetékes APEH ügyfélszolgálatához küldték, mondván, a központi ügyintézési feladatokkal megbízott hivatalban nincs ügyfélfogadás. Az ügyfélszolgálaton viszont teljes tanácstalansággal fogadták az ügyfelet, és közölték, hogy náluk senki sem ért az illetékekhez.

Az adóhatóság arról tájékoztatta lapunkat, hogy a négy központi ügyfélszolgálaton kapnak tájékoztatást az ügyfelek. A gond csak az, hogy szemmel láthatóan erről még az adóhatóság többi ügyfélszolgálatán sem tudnak.

Forrás: Napi Gazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

Svédország – kis nép, nagy teljesítmény

A svédek büszkék hazájukra és erre minden okuk megvan. Az ország versenyképes, a gazdaság nemcsak a hagyományos ágazatokban, hanem a high-tech szektorban is nagyon jó teljesítményt nyújt, a jóléti társadalom stabilitást, biztonságérzetet ad minden polgárnak. Svédország közismerten magas adózású országnak számít, a magas színvonalú jóléti szolgáltatások és biztonsági háló alapja a magas adójövedelem.