Hiába bírálja az unió, marad a reklámadó
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Visszutasította az Európai Bizottság digitális területért felelős alelnökének reklámadót ért bírálatát a Fidesz frakcióvezető-helyettese.
Közleményben válaszolt a Fidesz frakcióvezető-helyettese Neelie Kroesnak, az Európai Bizottság digitális területért felelős alelnökének blogbejegyzésére szerdán.
Neelie Kroes hétfőn a reklámadót bírálta és úgy értékelte, továbbra is veszélyben van a média szabadsága Magyarországon.
Számvitel és adózás a gyakorlatban 2014 – Két időpontban |
1. nap: Számvitel a gyakorlatban 2014
Megtudhatja, hogyan kell elszámolni a behajtási költségátalányt, a pénztárgépek beszerzéséhez kapott állami támogatást vagy a transzferár-korrekciót. Értesülhet, hogyan módosultak a beszámolókészítés szabályai felszámolás és végelszámolás esetén.
2. nap: Adózás a gyakorlatban 2014
Fő adónemek szabályaiban bekövetkezett változások, KATA, KIVA, EVA, helyi adók, gépjárműadó változásai és a reklámadó, egyéb, az adóalanyokat érintő évközi változások.
A két napos képzés mérlegképes könyvelőknek vállalkozási szakon 16 kreditpontot ér!
További részletek és jelentkezés:
2014. szeptember 24-25. és 2014. november 11-12.
Az egyes napokra külön-külön is jelentkezhet!
|
Gulyás Gergely egyetértett az uniós biztossal abban, hogy a szabad és sokszínű média a szabad társadalom egyik alapköve, közölte ugyanakkor, hogy „a magyarországi média szabad és sokszínű, a magyar társadalom pedig szintén szabad”.
Gulyás szerint a reklámadó bevezetését többéves vita előzte meg, és úgy ítélte meg: az ügy közteherviselési kérdés, amelyből azoknak is ki kell venniük a részüket, akik korábban extraprofitot termeltek.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy a blogbejegyzésben említett RTL a reklámadó bevezetéséig nem foglalkozott kiemelten politikai kérdésekkel, híradójában túlnyomórészt bulvárhírek szerepeltek, ezért is tartja érthetetlennek a „politikai bosszú” vádját. Hozzáfűzte: a reklámadó bevezetése óta viszont a csatorna a médiaetikai elveket figyelmen kívül hagyva rágalmazza a kormányzatot, amely Gulyás Gergely szerint „aligha szolgálja a demokratikus nyilvánosság ethoszát”.
Gulyás Gergely szerint két olyan választást követően, amelyeken a kormány kétharmados többséget szerzett, azt sugallni, hogy a kormányzati cselekvések egy „korábbi, sötét időszak” visszatérésével fenyegetnek, a magyar választópolgárok megsértése és degradálása.
Nem ez az első eset, amikor Neelie Kroes, vagy más brüsszeli bürokraták a magyar kormányra nyomást akarnak gyakorolni – jegyezte meg a fideszes politikus. A kormány azonban továbbra is kitart amellett, hogy az ország működtetéséhez minden gazdasági szereplő kölcsönös tehervállalására is szükség van, ahogy a magyar munkavállalóknak személyi jövedelemadót, a bankoknak bankadót, úgy a reklámszektornak reklámadót kell fizetnie – szögezte le a Fidesz frakcióvezető-helyettese.
(MTI)