Távirányítóval manipulálták a tachográfot
A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az adóügyek zöme már ma is elektronikusan intézendő, s egyre több más ügy is.
Évek óta halljuk, hogy a bürokráciát illetve az adminisztrációt csökkenteni kell a vállalkozások számára is. Ez nagyon kedvező lenne mind a magánszemélyek, mind a vállalkozások számára, de sajnos érezhető csökkenés nem tapasztalható. A vállalkozások esetében gátolja ennek a célnak a megvalósulását, hogy az adócsalás elleni küzdelem igen sok adatszolgáltatás, nyilvántartás, nyilatkozat bevezetését kívánja meg. Talán fel kellene ismerni azt a tényt, hogy egy mikro-vállalkozás nem képes annyi árbevételt kitermelni, melyből –elmaradások nélkül – be tudja fizetni a rengeteg adót. Gondolhatunk arra, hogy az árbevétel növelése, illetve a nyereség növelése, vagyis a vállalkozás növekedése lehet a megoldás.
Aki vállalkozásba kezd, annak előzetesen tájékozódnia kell
A szakirodalom ma már egyértelműen bizonyítottnak tekinti az internet, az infokommunikációs eszközök és szolgáltatások – ezen belül is az e-közigazgatás – elterjedtsége, illetve a gazdasági növekedés és foglalkoztatottság közötti pozitív összefüggést.
Ezért a kormányzat is arra törekszik, hogy rövid időn belül minden államigazgatási ügyet elektronikusan intézzünk. Az adóügyek zöme már ma is így intézendő.
Az elektronikus ügyintézés egyszerűbb és gyorsabb, mint a hagyományos, személyes megjelenéshez kötött ügyintézés. Mármint annak, aki rendelkezik a számítógép és egyéb elektronikai eszközök felhasználói szintű ismeretével. Az elektronikus szolgáltatások igénybevétele az informatikai infrastruktúra meglétét és a szolgáltatások igénybe vételéhez szükséges ismeretek meglétét is feltételezi. Ez a vállalkozók számára kiemelt fontosságú.
Az e-közigazgatás teljes körű elterjesztése több előnnyel jár mindenki számára. Például:
-az ügyintézés nem helyhez vagy időhöz kötött, a vállalkozó vagy az arra kijelölt munkatársa gyakorlatilag bárhonnan és bármikor el tudja indítani a fontos ügyeket, stb.
Hátránya, hogy kis falvakban sok helyen nincs internet-kapcsolat és az idős emberek nem szeretnének a számítógéppel bajlódni. Pista bácsira, az egyéni vállalkozóra azonban szükség van, mert ő javítja meg a különböző háztartási szerelvényeket a faluban. Ezért örömmel hallottam, hogy ilyen kisebb térségekben lehetőséget teremtenek a személyes ügyintézésre is. Pista bácsinak kevéssé van szüksége arra, hogy az interneten hirdesse a szolgáltatását, mert kapacitását amúgy is leköti a falu lakossága.
A nagyobb vállalkozások azonban ma már nem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyen honlapjuk az interneten, illetve ott ne hirdessék tevékenységüket.
Számvitel A-tól Z-ig 2015 |
---|
• hatályos számviteli törvény és a kapcsolódó jogszabályok |
Egyértelmű korreláció mutatkozik a vállalkozások árbevétele és az elektronikus ügyintézés gyakorlata között. Minél nagyobb árbevétellel rendelkezik egy cég, annál nagyobb arányban veszi igénybe az e-közigazgatási szolgáltatásokat. Az 50 és 100 millió forint közötti árbevételű cégek kb. 65%-a használja az elektronikus szolgáltatásokat.
Az e-közigazgatás előnyös a lakosság szempontjából is, mert
Miért kell mindenkinek szorgalmazni azt, hogy a vállalkozók, ügyvezetők rendelkezzenek számítógépes ismeretekkel és az infokommunikációs eszközök, programok használatával kapcsolatos tapasztalatokkal?
Az Ügyfélkapu egy elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszer, amelyen keresztül az ügyfél egyedileg azonosított módon biztonságosan léphet kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó közigazgatási szervekkel és közintézményekkel, többek között az adóhatósággal is.
A személyes ügyfélkapu létrehozásához regisztráció szükséges, melyet – sok más szerv mellett – a területileg illetékes Kormányhivatalban lehet személyesen intézni. Ügyfélkapu létesítéséhez érvényes e-mail cím és egyedi felhasználói név megadása szükséges.
Az elektronikusan intézhető ügyek teljes és aktuális listáját az ügyfélkapun belépve az „Elektronikusan intézhető ügyek” menüpontban tekinthetik meg.
A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.
Amikor egy olyan ország áfa-rendszeréről szólunk, amelynek egyik legfontosabb bevételi forrása az idegenforgalom, akkor mindenféleképpen ki kell térni a külföldieknek járó adó-visszatérítés működésére.
Az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az ingatlanokkal kapcsolatos áfaszabályok, melyek ismerete nemcsak az építőipari cégeknek, illetve az ingatlant értékesítőknek, hanem az ilyen számlát befogadóknak is kulcsfontosságú. Az Áfa kalauz legfrissebb számában áttekinti az ingatlanokkal kapcsolatos áfa szabályokat.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!