Kata változás: a reklámszakma az új törvény átgondolására kéri a kormányt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei szerint az új szabályozás negatív dominóhatást idéz elő a kommunikációs iparágban is.

A szervezetek rámutatnak: a kommunikációs iparágban jellemző a szellemi szabadfoglalkozásúak szolgáltatásainak igénybevétele, akiknek zöme az elmúlt években a kisadózó vállalkozások tételes adóját (kata) választotta.

Az MRSZ és társszövetségei nem értenek egyet a július 12-én elfogadott új katatörvénnyel és annak év közbeni bevezetésével, és arra kérik a kormányt, hogy az új katatörvény következtében a kommunikációs iparágban is várható negatív hatások miatt gondolja át annak tartalmát.

A kommunikációs iparági szervezetek szerint a megszavazott törvény zömében ellehetetleníti az úgynevezett szabadúszó reklámipari és tartalomszolgáltató szakembereket, és negatív dominóhatást idézhet elő a kommunikációs iparágban. Úgy vélik, további költségnövekedés és jelentős munkaerőhiány léphet fel, kevesebb reklám és tartalom fog készülni. Így tehát csökkennek a reklámbevételek, ezáltal a kormány reklámiparból származó adóbevételei is, amely legvégül a reklámszakma gazdasági multiplikátor szerepe miatt negatívan hat a teljes magyar gazdaságra és a GDP-re – közölték.

Az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta, hogy minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.

A közleményt az MRSZ mellett 9 társszervezet, közöttük az MRSZ OOH (Közterület) Szövetség, az Interactive Advertising Bureau Hungary, a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Repropress Magyar Lapkiadók Reprográfiai Szövetsége, a Piackutatók Magyarországi Szövetsége, valamint az IAA Reklám Világszövetség Magyar Tagozat írta alá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 20.

Még egy hónapig kérhető az szja-bevallási tervezetek postázása

Még egy hónapig, március 18-áig lehet kérni az szja-bevallási tervezet postázását az adóazonosító jel és születési dátum megadásával többféle módon is, március 15-étől pedig mindenki megnézheti online az szja-bevallási tervezetét, legegyszerűbben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélportálján, vagy az eSZJA-oldalán – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) hétfőn közleményében.

2024. február 20.

Az egykori katás ügyfelek nagy része más adónemben működteti vállalkozását

A vállalkozások száma 2022 óta nagyjából százezerrel 724 ezerre nőtt a Számlázz.hu-nál, azonban a katások a korábbinál jóval kisebb mértékben képviseltetik magukat. Míg 2022-ben 261 ezer vállalkozó mondta magát katásnak, jelen pillanatban 40 ezren vannak azok, akikről biztosan lehet tudni, hogy ezt az adónemet választották. A többi ügyfél sem tűnt el, csak jellemzően más adónemet választott. Lassan, de növekedik az új katások köre is: az utóbbi egy évben (2023 február és 2024 februárja között) ötezerrel ismét nőtt a számuk.