NAV: a díjhátralék következményekkel jár
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Nem küld adatot a NAV-hoz az online pénztárgép, ha az üzemeltető internetes előfizetői szerződése díjhátralék miatt szünetel. Mobilszolgáltatás nélkül tehát a vállalkozás nem tehet eleget a pénztárgépekre vonatkozó előírásoknak.
A NAV levélben értesíti azokat, akiknek pénztárgépük legalább egy hónapja nem küld adatot azért, mert mobilszolgáltatójuk felfüggesztette előfizetői szerződésüket. Az értesítés az Ügyfélkapus tárhelyre érkezik, illetve azok a vállalkozások, amelyek ilyen tárhellyel nem rendelkeznek, postai levélben kapnak információt.
Mivel az adatkapcsolat hiánya meggátolja a pénztárgép szabályszerű használatát, a vállalkozások számára szankciókkal járhat a mobilszolgáltatás felfüggesztése. A mulasztási bírság és az új adóügyi ellenőrző egység beszerzésével járó költségek megelőzésére a NAV felhívja a vállalkozások figyelmét arra, hogy a mobilszolgáltatói szerződés teljesítése, a folyamatos díjfizetés elengedhetetlen feltétele az online pénztárgépek szabályszerű használatának. A mobilszolgáltatók adatai és a pénztárgépek adatforgalma alapján a NAV nyomon követi a vállalkozások internetkapcsolatának állapotát.
Kiskönyvtár az áfáról sorozat két új kötete + Vacsora-kódex
|
– Számlakiállítás és elektronikus számlázás a gyakorlatban
– Különös adózási módok az áfa rendszerében és a
– Vacsora-kódex
Rendelje meg most >>
|