Online pénztárgépet a magánrendelőkbe?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magánegészségügyi szolgáltatói szektor „kifehérítése” érdekében az online pénztárgépek bevezetését javasolja a kormánynak a kedden megalakult Primus Magán Egészségügyi Szolgáltatók Egyesülete.


Közleményük szerint ugyan az egyesület tagjai által működtetett privát egészségügyi központokban a térítésköteles szolgáltatások árát hivatalos árlista alapján határozzák meg és teszik közzé, valamint számlát állítanak ki az ellátásról, az egyesület tagjai szerint elengedhetetlen a magánegészségügyi szektor átláthatóságának fokozása és a működési szabályok betartása.

Ennek egyik eszköze lehet az online pénztárgépek használata, ezáltal tartják lehetségesnek a nem az előírásoknak megfelelően működő rendelők és orvosok jelenlétének megszűnését – olvasható a közleményben.

Az újonnan létrejött szervezet a közeljövőben saját védjegyet hoz létre, amelyet a tisztességesen működő magánszolgáltatóknak kaphatnak meg és használhatnak. A védjegy megszerzéséhez szükséges részletek és kritériumok az ősz folyamán ismerhetők meg. A védjegyet évről évre meg kell majd újítani, és az elnyeréséhez szükséges feltételek teljesülését a köztes időben, az auditálásban részt vevő cégek szigorúan ellenőrizni fogják.

 

A szakmai szervezetet tizenkét magánszolgáltató alapította.

A közlés szerint a szervezetet megalapító vállalatok tavaly több mint félmillió orvos-beteg találkozót és ötmilliónál is több diagnosztikai vizsgálatot végeztek, és saját tapasztalatuk szerint évről évre egyre több páciens választja a magánellátásban elérhető szolgáltatásokat. Az egyesület tagjai 4,5 milliárd forint adót fizettek be, és 3300 ember számára biztosítanak munkahelyet.

A tagok úgy vélik, hogy az Egyesület megalapítását követően hatékonyabban tudnak majd párbeszédet folytatni az ágazat szereplőivel, valamint fellépni „a közös ügyek érdekében”, képviselve a pácienseket és a megbízhatóan működő magánszolgáltatókat egyaránt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 4.

eÁfa bevallás előnyei – új technológiák alkalmazása az Áfa rendszerében

2024-ben bevezetésre került az elektronikus áfa rendszer, amely a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával az áfa bevallások elkészítésében vállalt adóhatósági támogatás keretében csökkenti a vállalkozások számára az adminisztrációs terheket. Egyúttal kijelöli a fejlődés irányát is, amelyben a végső cél az új platformok használatának elterjedése. A HÍD Consulting segítségével áttekintjük a digitális szabályozás részleteit