Reklámadó: a Reklámszövetség nem adja föl


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatók lehetnek – érvel a szövetség.


A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei ismét a reklámadó eltörlését kérik, s felhívják a figyelmet az új adónem várható káros hatásaira.

A szövetség a jogszabály kedden megszavazott módosításai egyrészt látszatengedményeket adnak, másrészt tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét. Az intézkedés tovább rontja a reklámadóval mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét – hangsúlyozta az MRSZ.

Hozzátették azt is, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait.

Közölték, a reklámszakma, a szektor vállalatainak érdekképviseletén túl, az ország gazdasági érdekeinek szem előtt tartása miatt is emelte fel a szavát az elmúlt hónapokban. A reklámadó piaci árnövekedéshez, így egyebek mellett a fogyasztási cikkek árának emelkedéséhez vezet, ami nemcsak életszínvonal-csökkentő, hanem várhatóan inflációgerjesztő hatással is jár – közölte az MRSZ.

A szervezet közleménye szerint a Price Waterhouse Coopers 2013-as reklámpiaci hatástanulmánya egyértelműen kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében, és közvetlen hatással van a bruttó hazai termék (GDP) alakulására is.

Miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatók lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke  várhatóan mindössze 8 milliárd forint, ami elenyésző ahhoz a 800 milliárd forinthoz képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni – hangsúlyozta a reklámszövetség.

A várható káros hatásai miatt az MRSZ és a kommunikációs iparág társszervezetei ismételten kérik a kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 23.

Energiahatékonysági beruházások adókedvezménye – még nem késő élni vele

Az energiahatékonysági beruházásokkal összefüggő adókedvezmények rendszere jelentősen átalakult tavaly év végén és ez nehéz helyzetbe hozza a cégeket. Egyúttal fontos hangsúlyozni, hogy a folyamatban lévő beruházások esetén még nem késő élni az adókedvezmény adta lehetőséggel – olvasható a Niveus Consulting Group közleméényében.

2024. február 23.

E-kereskedelem: a vélelmezett értékesítőkre vonatkozó szabályok alkalmazása – forgatókönyvek (1. rész)

A vélelmezett értékesítők minősége szinte kimeríthetetlen tárházát jelenti a témával foglalkozó cikkeknek. A következőkben olyan konkrét forgatókönyvekkel fogunk foglalkozni, amelyek a vélelmezett értékesítőkre vonatkozó rendelkezések alkalmazásáról szólnak. Ezek a forgatókönyvek sematikusan mutatják be, hogy a vélelmezett értékesítővé váló elektronikus felületekre az áfa, és adott esetben a vám tekintetében milyen feladatok hárulnak.