Reklámszövetség: a reklámadó torzítja a versenyt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A reklámadó torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére – hangsúlyozta Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) alelnöke szerdán Budapesten, a szövetség alapításának 40 éves évfordulója alkalmából rendezett eseményen.


A rendezvényen hozták nyilvánosságra az E&Y tanácsadó cég által az MRSZ felkérésére készített tanulmányt, amely szerint a médiapiac mérete a gazdasági válság kibontakozása után folyamatosan csökken Magyarországon.

Az egész piac megszenvedte a válságot – fogalmazott Hivatal Péter.

A jelentés szerint több mint ezer médiaszolgáltató működik az országban, ugyanakkor a bevételek 90 százalékát 100 médiaszolgáltató adja – ismertette.

Ez utóbbi vállalatok összesített árbevétele 2008 és 2013 között több mint 15 százalékkal csökkent, jelentős részük üzemi eredmény szintjén veszteséges is volt – tette hozzá.

(Forrás: MTI)

Az áfa-kötelezettség keletkezésének időpontja és a teljesítés helye

Áfa kiskönyvtárunk negyedik része két kucsfontosságú területet dolgoz fel: az adófizetési kötelezettség keletkezésének időpontjára vonatkozó szabályokat, illetve a teljesítési hely szabályrendszerét. A kiadvány a jogszabályi rendelkezések részletes, magyarázatokkal tűzdelt ismertetésén túl számos példával segíti a jogalkalmazókat.

További információ és megrendelés >>


Kapcsolódó cikkek

2024. július 25.

A közvetett adózás rendszere Nigériában (1. rész)

Nigéria Afrika legnépesebb országa, több mint 250 etnikai népcsoporttal; hivatalos nyelve az angol. A legtöbben a mezőgazdaságból élnek, a gazdaság motorja a kőolaj-kitermelés. A kormány az elmúlt időszakban a közvetett adóztatásra fókuszált, így az áfa kulcsa 5%-ról 7,5%-ra nőtt. Következnek az érdekes részletek.