Új adóból is finanszíroznák a BKV-t


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A közműcégekre kivetett új adóból, a dugódíjból befolyó bevételekből és áremelésből finanszírozzák majd a BKV-t a kormány és a főváros aláírásra váró egyezsége szerint.


Gyakorlatilag megkötötte a megállapodást a kormány és a főváros a BKV hosszú távú finanszírozásáról: Varga Mihály miniszterelnökségi államtitkár hivatalosan értesített, hogy a kormány a fővárosnak biztosítandó adókivetési jog lehetőségével elfogadta a főváros BKV-finanszírozásra szóló javaslatát – közölte Tarlós István főpolgármester. Ilyen messzire „20 év alatt soha nem tudott jutni a városvezetés egyik kormánnyal sem” – értékelte az egyezséget a városvezető.

Az egyezség értelmében a főváros a közműcégeket terhelő speciális adóból finanszírozná részben a közlekedési vállalatot. Tarlós István elmondta: a kormány több év alatt vonulna csak ki a BKV finanszírozásából, miközben a főváros lépcsőzetesen dugódíjat vezet be. A városvezetés 2013. június 30-val indítaná a behajtási díj rendszerét, miközben vállalja, hogy olyan üzlet- és tarifapolitikát folytat, amely figyelembe veszi az inflációt, és növeli a bevételeket.

A BKV-nak három év múlva vissza kell fizetnie jelenleg fennálló, 63 milliárd forintnyi hitelét; a 3-as metróvonal infrastruktúrája elöregedett; a járműállomány tönkrement – vázolta a közlekedési vállalat állapotát Tarlós István.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

Svédország – kis nép, nagy teljesítmény

A svédek büszkék hazájukra és erre minden okuk megvan. Az ország versenyképes, a gazdaság nemcsak a hagyományos ágazatokban, hanem a high-tech szektorban is nagyon jó teljesítményt nyújt, a jóléti társadalom stabilitást, biztonságérzetet ad minden polgárnak. Svédország közismerten magas adózású országnak számít, a magas színvonalú jóléti szolgáltatások és biztonsági háló alapja a magas adójövedelem.