Új hitel: Agrár Széchenyi Kártya


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vidékfejlesztési miniszter 39/2011. (V. 18.) rendelet szabályozza az Agrár Széchenyi Kártya kibocsátásának és igénylésének feltételeit. A jogszabály alapján leghamarabb júniusban igényelhetik ezt a kedvező folyószámlahitelt az agrárvállalkozók.

A konstrukció figyelembe veszi, hogy az uniós szabályok szerint más előírások vonatkoznak a mezőgazdasági szereplők támogatására, mint az iparban, a szolgáltatások területén működőkre, s hogy ebben az ágazatban természetes személyek is kaphatnak támogatást.

A hároméves futamidejű konstrukció tartalma más, mint a klasszikus Széchenyi Kártya egy plusz egy éves megoldása, ez nem forgóeszköz-, hanem folyószámlahitel, de mindkét funkciót képes ellátni.

A gazdák a kedvezményes folyószámlahitelt a KAVOSZ, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közös részvénytársasága által kiadott üzletszabályzat megjelenését követően igényelhetik, előreláthatólag júniustól.

Az Agrár Széchenyi Kártya Folyószámlahitel az agrárágazat egészét felöleli (mezőgazdasági termelés, feldolgozás, forgalmazás valamint vadászat, halászat, erdészet). Azok a vállalkozások és természetes személyek (többek között őstermelők, családi gazdálkodók, kistermelők) igényelhetnek kedvezményes hitelt, akik megfelelnek a kis- és középvállalkozásokról szóló jogszabályban meghatározott feltételeknek.

A hitel összege minimum 500 ezer Ft és maximum 25 millió Ft lehet. A támogatás a teljes hitelösszegre és a teljes futamidőre évi 2 százalékpont kamattámogatás. Az Agrár Széchenyi Kártya Folyószámlahitel futamideje 3 év, típusa szabad felhasználású hitel.

A kedvezményes folyószámlahitel felvételét az Agrár-Vállalkozási Hitelgarancia Alapítvány (AVHGA) kezességvállalása segíti. Az éves kezességvállalási díj 50 %-át az állam átvállalja a de minimis támogatások figyelembevételével.

Forrás: A rendelet szövege


Kapcsolódó cikkek

2024. május 27.

NAV-Figyelő 21. hét: Változott a jegybanki alapkamat, adó-amnesztia, üzemanyagárak

A NAV útmutatót adott ki az utólagos részesedésbejelentéssel kapcsolatban, amelyben a leggyakrabban felmerülő kérdésekre kívánt válaszolni az adóamnesztia kapcsán. Továbbá változott a jegybanki alapkamat és az adóhatóság meghatározta a júniusi üzemanyagárakat is – derül ki a NAV-Figyelő eheti számából.

2024. május 27.

Év végi záráshoz, év eleji nyitáshoz kapcsolódó teendők a társasági adóban

A számviteli beszámoló és az annak adatain alapuló társaságiadó-bevallás elkészítése az egyik legfontosabb olyan feladat, amely egy üzleti év zárásához kapcsolódik. A társaságiadó-kötelezettség szempontjából az üzleti év utolsó napjának több szempontból is relevanciája van: gondoljunk csak azokra az adóalap-korrekciókra, amelyek olyan számviteli tételekhez kapcsolódnak, amelyeket év végén számol el egy gazdálkodó. Emellett az év vége egyben lehetőségeket is nyújt az adózás tervezéséhez, egy esetleges adózási-módváltás megfontolásához. Nem utolsósorban az év vége sok szempontból olyan határidőt is jelent, amelyre indokolt kiemelt figyelmet fordítani. A zárás mellett természetesen a nyitás során, a következő év kezdeti időszakában is számos feladat jelentkezhet, különösen a mérlegkészítés, illetve a társaságiadó-bevallás benyújtása határidejéig bezárólag. Ezek a feladatok adózótól függően rendkívül változatosak, így kimerítő listát lehetetlen adni. Az Adó szaklap írása azokat a jellemzően előforduló, megfontolásra érdemes szabályokat, teendőket emeli ki, amelyek az adózók széles rétegét érinthetik.

2024. május 24.

Az Európai Tanács új szabályokról állapodott meg a forrásadó-eljárásokra vonatkozóan

A Tanács megállapodásra jutott a kettős adóztatás alóli mentességre irányuló gyorsabb és biztonságosabb eljárásokról, amelyek hozzá fognak járulni a határokon átnyúló befektetések fellendítéséhez és az adóvisszaélések elleni küzdelemhez. Az úgynevezett FASTER-kezdeményezés célja, hogy a forrásadó-eljárásokat biztonságosabbá és hatékonyabbá tegye az EU-ban a határokon átnyúlóan működő befektetők, a nemzeti adóhatóságok és a pénzügyi közvetítők, például a […]