Újabb adóügyek intézhetők telefonon
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Érdemben bővült a telefonon elintézhető ügyek száma a NAV-nál.
Az adóügyek állami adóhatóság előtt történő elektronikus intézésének szabályairól és egyéb adózási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 47/2013. (XI.7.) NGM rendelet hatálybalépésével jelentősen bővült a telefonon intézhető adóügyek köre – közölte honlapján a NAV.
Mostantól az adóhatóság telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerében (ÜCC) – a korábban megszokott ügyek intézése mellett – lehetőség nyílik:
- az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmek előterjesztésére,
- egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezésre,
- a papír alapon is benyújtható, de elektronikus úton benyújtott bevallások javítására, továbbá
- a gépjármű forgalmazók is megtehetik telefonon az illetékmentességük megállapításához szükséges nyilatkozatot.
2013. december 5: Adónap |
ART, SZJA, ÁFA, JÁRULÉKOK, TAO – Mindent megtudhat a 2014-től hatályos adó- és járulékváltozásokról!
Időpont: 2013. december 5.
Helyszín: Best Western Hotel Hungária, 1074 Budapest Rákóczi út 90.
Program:
- 09.00-10.00 Az adózás rendjéről szóló törvény változásai
- 10.15-11.45 Személyi jövedelemadó változásai
- 13.00-14.00 Járulékok változásai
- 14.00-15.30 Általános forgalmi adó változásai
- 15.45-16.45 Társasági adó változásai
Előadók:
- Dr. Vámosi-Nagy Szabolcs ügyvéd, adószakértő, c. egyetemi tanár ELTE jogi kar
- Dr. Németh Nóra tanácsos, NAV
- Dr. Kovács Ferenc adószakértő
- Sike Olga főosztályvezető-helyettes, NAV
- Széll Zoltánné szakmai főtanácsadó, NAV
További információk és jelentkezés itt
|
A közleményben a NV emlékeztet, hogy eddig milyen ügyeket lehetett telefonon intézni; ezek az alábbiak:
- bevallási adatokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása,
- adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
- adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés,
- ügyfélkapu nyitásához szükséges regisztrációval, illetve állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
- jövedelemigazolás iránti kérelem előterjesztése,
- közösségi adószám igénylése; meggyőződés az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről,
- meggyőződés közösségi adószám érvényességéről,
- jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépése esetén történő bejelentés megtétele.
Az ÜCC rendszer használatához egyedi ügyfél-azonosító szám szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával kérelmezhet – emlékeztet az adóhivatal.