Újabb adóügyek intézhetők telefonon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Érdemben bővült a telefonon elintézhető ügyek száma a NAV-nál.


Az adóügyek állami adóhatóság előtt történő elektronikus intézésének szabályairól és egyéb adózási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 47/2013. (XI.7.) NGM rendelet hatálybalépésével jelentősen bővült a telefonon intézhető adóügyek köre – közölte honlapján a NAV.

Mostantól az adóhatóság telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerében (ÜCC) – a korábban megszokott ügyek intézése mellett – lehetőség nyílik:

  • az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmek előterjesztésére,
  • egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezésre,
  • a papír alapon is benyújtható, de elektronikus úton benyújtott bevallások javítására, továbbá
  • a gépjármű forgalmazók is megtehetik telefonon az illetékmentességük megállapításához szükséges nyilatkozatot.

 

2013. december 5: Adónap

ART, SZJA, ÁFA, JÁRULÉKOK, TAO – Mindent megtudhat a 2014-től hatályos adó- és járulékváltozásokról!

Időpont: 2013. december 5.

Helyszín: Best Western Hotel Hungária, 1074 Budapest Rákóczi út 90.

Program:

  • 09.00-10.00     Az adózás rendjéről szóló törvény változásai      
  • 10.15-11.45     Személyi jövedelemadó változásai          
  • 13.00-14.00     Járulékok változásai                  
  • 14.00-15.30     Általános forgalmi adó változásai          
  • 15.45-16.45     Társasági adó változásai  

Előadók:

  • Dr. Vámosi-Nagy Szabolcs ügyvéd, adószakértő, c. egyetemi tanár ELTE jogi kar
  • Dr. Németh Nóra tanácsos, NAV
  • Dr. Kovács Ferenc adószakértő
  • Sike Olga főosztályvezető-helyettes, NAV
  • Széll Zoltánné szakmai főtanácsadó, NAV

További információk és jelentkezés itt

A közleményben a NV emlékeztet, hogy eddig milyen ügyeket lehetett telefonon intézni; ezek az alábbiak:

  • bevallási adatokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása,
  • adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
  • adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés,
  • ügyfélkapu nyitásához szükséges regisztrációval, illetve állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
  • jövedelemigazolás iránti kérelem előterjesztése,
  • közösségi adószám igénylése; meggyőződés az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről,
  • meggyőződés közösségi adószám érvényességéről,
  • jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépése esetén történő bejelentés megtétele.

Az ÜCC rendszer használatához egyedi ügyfél-azonosító szám szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával kérelmezhet – emlékeztet az adóhivatal.

 


Kapcsolódó cikkek

2024. június 28.

Távirányítóval manipulálták a tachográfot

A NAV pénzügyőrei néhány óra alatt két olyan teherautót is ellenőriztek, amelyekben a sofőrök távirányítóval manipulálták a menetíró készülékek adatait.

2024. június 28.

Ingatlan áfa újratöltve

Az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az ingatlanokkal kapcsolatos áfaszabályok, melyek ismerete nemcsak az építőipari cégeknek, illetve az ingatlant értékesítőknek, hanem az ilyen számlát befogadóknak is kulcsfontosságú. Az Áfa kalauz legfrissebb számában áttekinti az ingatlanokkal kapcsolatos áfa szabályokat.