22 milliószor vásároltunk terméket online


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30%-át személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei második, logisztikára fókuszáló felméréséből, írja közleményében a GKI Digital.


A korábbi évekkel ellentétben, 2015 során már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor. A csomagszám-emelkedés hátterében:

  • a saját bolti személyes átvételek csökkenése;
  • a vidéki vásárlók súlyának növekedése;
  • valamint az elérhető kézbesítési megoldások sokszínűsége és kedvező ára áll.

Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fixpontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44%-át, utóbbi pedig 21%-át (kb. 4,6 millió csomag) teszi ki a vásárlások száma alapján.

A vásárlók az átadópontra, a kereskedők pedig a komplex szolgáltatásra szavaznak

4 százalékpontos bővülést ért el a fixpontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68%-a rendelkezett átadópontos átvételi megoldással.

Az online vásárlók egyértelműen nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről-évre egyre több csomagot kérnek átadópontra – legyen az csomagautomata vagy valamilyen üzlet – ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rendelésüket. Ráadásul a vezető csomagpont-hálózatok ma már olyan kiterjedtek, hogy szinte mindenki könnyen találhat a lakóhelyéhez, vagy napi útvonalához közel eső pontot.

Közbeszerzési szemle

Közbeszerzési aktualitások és jogalkalmazás, tanulmányok, szakcikkek ajánlatkérők, ajánlattevők, hivatalos közbeszerzési tanácsadók, továbbképzés-szervezők, ellenőrző szervek számára

Megrendelés >>

A vásárlói igényekre reagálva a megkérdezett áruházak fele jelezte, hogy tervezi idén az átvételi lehetőségeinek bővítését. A kibővült logisztikai paletta viszont kihívás elé állítja a webáruházakat, hiszen az egyes szolgáltatók eltérő működése és árazási struktúrája miatt nem feltétlenül éri meg a csomagszámok több logisztikai cég közti megosztása. Célszerűbb olyan partnerrel szerződni, aki fixpontos és házhoz szállítási szolgáltatást is kínál, egy kézből.

Élen a GLS, terjeszkedik a Foxpost

A logisztikai szolgáltatók elérhetőségét tekintve a legtöbb webáruház – immár évek óta – a GLS szolgáltatásait (házhoz szállítás + GLS csomagpont) veszi igénybe. Ők mind csomagszám, mind szerződésállomány tekintetében élen járnak a hazai e-kereskedelem logisztikai kiszolgálásában. A GLS mellett ugyancsak komplex megoldást kínál további három, nagy csomagszámmal és szerződésállománnyal rendelkező logisztikai cég is: a Magyar Posta (házhoz szállítás + PostaPontok), a DPD (házhoz szállítás + DPD Pickup csomagpontok) valamint a Sprinter (házhoz szállítás + Pick Pack Pont-hálózat) is.

A nagy logisztikai szereplők árnyékában, ugyanakkor látványos terjeszkedésbe kezdett az alig egy éve, kockázati tőke bevonásával indult Foxpost is. A magyar startup egy év leforgása alatt több mint 200 webáruháznál jelent meg logisztikai partnerként. Ráadásul az innovatív csomagautomata-szolgáltatását az e-kereskedők a legjobbra értékelték az átadópont megoldások között.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 3.

Díjkorrekciók és új díjcsomagok a mobilszolgáltatások piacán

Az idei év igen jelentős átrendeződést hozott a mobilszolgáltatások piacán. Az év eleji kisebb-nagyobb mértékű roamingadatkeret-emeléseket követően március elejétől mindegyik jelentős mobilszolgáltató inflációkövető díjkorrekciót vezetett be, majd alig egy-másfél hónapon belül sorra mindhárom szolgáltató teljesen megújította az előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagjainak kínálatát, és többségében rövidesen lezárta vagy már bejelentette, hogy lezárja a korábban előfizethető, díjkorrekcióval megemelt havi díjú tarifacsomagjait.

2024. július 3.

A beruházások hatása a kisvállalati adóalapra

Adórendszerünk többféle kedvező szabály, adóelőny révén kívánja ösztönözni a vállalkozásokat különféle beruházások elvégzésére. A társasági adóban következő a képlet; az adózó a számviteli előírások szerint elszámolt értékcsökkenéssel növeli, míg a társasági adó szabályai szerint elszámolt értékcsökkenéssel csökkenti az adózás előtti eredményét, illetve adott esetben a beruházásra tekintettel adóalap-, illetve adókedvezményt érvényesít (pl. fejlesztési tartalékképzés, kis-, és középvállalkozások beruházási adóalap-kedvezménye, fejlesztési adókedvezmény stb.)