A Google több mint 5,2 milliárd rosszindulatú hirdetést távolított el tavaly


A Google 2022-ben több mint 5,2 milliárd hirdetést távolított el, több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve több mint 6,7 millió hirdetői fiókot függesztett fel; 2021-hez képest 2 milliárddal több hirdetést távolított el – közölte a vállalat.

A jelentés szerint a Google emellett több mint 1,5 milliárd kiadói felületen blokkolta vagy korlátozta a hirdetések megjelenését, és több mint 143 ezer kiadói oldalon hajtott végre széleskörű, teljes webhelyre vonatkozó biztonsági intézkedéseket.

Kiemelt figyelmet fordítottak tavaly a csalások elleni fellépésre. A csalások száma továbbra is folyamatosan nő. Bár az átverések nem számítanak újdonságnak a digitális hirdetések világában, valódi pénzügyi károkat okozhatnak, ezért a Google elkötelezetten küzd platformjain a különböző csalások ellen.
Tavaly a vállalat bővítette a pénzügyi szolgáltatások ellenőrzésére irányuló programját, amely megköveteli a hirdetőktől annak bizonyítását, hogy a helyi szabályozó hatóság engedélyezte számukra termékeik és szolgáltatásaik reklámozását. Ez egy újabb lépcsőfok a csalókkal szembeni biztonsági intézkedések terén, mely még hatékonyabban védi az embereket a pénzügyi csalásoktól. A Google eddig 11 országban indította el a programot, köztük az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Szingapúrban, 2023-ban pedig további bővítéseket tervez.

Tavaly a Google 142 millió hirdetést blokkolt vagy távolított el a megtévesztésre vonatkozó irányelv, további 198 millió hirdetést pedig a pénzügyi szolgáltatásokra irányuló irányelv megsértése miatt.

Az elmúlt években a vállalat intézkedéseket dolgozott ki a téves információk és a megbízhatatlan állítások elleni küzdelemre vonatkozóan az általános hirdetési ökoszisztémában. Ezek közé tartoznak az egészségre vonatkozó, káros és a bizonyíthatóan hamis állítások elleni irányelvek. 2022-ben több mint 300 ezer sajtókiadói oldalon tiltotta le olyan hirdetések futtatását, amelyek nem feleltek meg ezen szabályozásoknak, illetve több mint 24 millió, az irányelveket sértő hirdetést blokkolt. Továbbá több mint 51,2 millió hirdetést blokkolt és távolított el nem megfelelő tartalom miatt, beleértve a gyűlöletbeszédre és erőszakra vonatkozó, illetve egészségügyi témákra vonatkozó káros állításokat, valamint 20,6 millió veszélyes termékeket vagy szolgáltatásokat, például fegyvereket és robbanóanyagokat népszerűsítő hirdetést – közölték.

Az ukrajnai háború kitörését követően a cég megakadályozta az olyan hirdetéseket, amelyek kihasználják, tagadják vagy elnézően írnak a háborúról. Ez kiegészíti azokat a régóta érvényben lévő irányelveket, amelyek megtiltják az erőszakra uszító vagy tragikus események megtörténtét tagadó tartalmak hirdetésekként való futtatását vagy az azokhoz kapcsolódó, a Google szolgáltatásain keresztüli pénzszerzést. A Google a termékeit érintő oroszországi kereskedelmi tevékenységeinek többségét is szüneteltette.
Tavaly a vállalat több mint 17 millió, az ukrajnai háborúval kapcsolatos hirdetést blokkolt, ezen kívül pedig több mint 275 államilag finanszírozott médiakiadvány weboldaláról távolított el hirdetéseket a platformjain.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2021. június 8.

A GVH a Google-t vizsgálja

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Google-val szemben annak vizsgálatára, hogy a keresőjében dalcímekre megjelenő úgynevezett dalszövegkártya alkalmazásával versenyjogot sértő módon előnyben részesíti-e saját szolgáltatását – közölte a hivatal.