Autókereskedőt bírságolt a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jogsértő reklám miatt 30 millió forint bírságot rótt ki az Autocentrum AAA Auto Kft.-re (AAA) a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a fogyasztók törvényes jogait úgy jelenítette meg reklámjaiban, mintha azok az AAA ajánlatának sajátosságai lennének – tájékoztatta a versenyhatóság szerdán az MTI-t.


A GVH határozatában megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását, és egyetemleges felelősként nevesítette a cég anyavállalatát, az AAA Auto International a.s.-t. 

A versenyhatóság közleményében ismerteti: az AAA 2016. február 1-jétől tisztességtelen magatartást tanúsított a fogyasztók Polgári Törvénykönyv szerinti jogainak (kellék- és jogszavatosság) bemutatásánál. A 12 hónapos szavatosság ígérete valamint a gépkocsi legális eredetére vonatkozó garancia ugyanis olyan jellemzők között jelent meg a vállalkozás reklámjaiban, hirdetéseiben vagy például a cég honlapján, melyek az AAA kínálatának sajátosságait írták le. 

 

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el, valamint, hogy a versenyhatóság nemrégiben marasztalta el a vállalkozást egy másik ügyben. Enyhítő körülményként vette figyelembe ugyanakkor a vállalkozás megfelelési programjának vázlatát. 

A GVH szerint kívánatos volna, hogy az információs céllal kommunikált fogyasztói jogok (elállás, garancia, piaci szereplők egyéb szerződéses kötelezettségei stb.) ne keveredjenek össze az egyes ajánlatok valóban speciális, a vállalkozások üzleti döntéseitől függő elemeivel a kereskedelmi gyakorlatban. A versenyhatóság azt várja a vállalkozásoktól, hogy egy-egy fogyasztói jogot ne úgy tüntessenek fel, mintha az kizárólag a vállalkozás fogyasztóbarát hozzáállásán múlna, illetve mintha annak biztosítása nem lenne a vállalkozás kötelezettsége a hatályos szabályozás alapján.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 3.

Mabisz: megközelítette az egymilliót a szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítással rendelkezők száma tavaly

Az üzleti alapú szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítási szerződéssel, illetve az ilyen biztosítási védelemmel rendelkezők száma elérte a 947 ezret tavaly, a biztosítás által fedezett egészségügyi ellátások költsége pedig alig 20 milliárd forintról csaknem 27 milliárd forintra nőtt egy év alatt – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) hétfőn.

2024. július 3.

Díjkorrekciók és új díjcsomagok a mobilszolgáltatások piacán

Az idei év igen jelentős átrendeződést hozott a mobilszolgáltatások piacán. Az év eleji kisebb-nagyobb mértékű roamingadatkeret-emeléseket követően március elejétől mindegyik jelentős mobilszolgáltató inflációkövető díjkorrekciót vezetett be, majd alig egy-másfél hónapon belül sorra mindhárom szolgáltató teljesen megújította az előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagjainak kínálatát, és többségében rövidesen lezárta vagy már bejelentette, hogy lezárja a korábban előfizethető, díjkorrekcióval megemelt havi díjú tarifacsomagjait.

2024. július 3.

A beruházások hatása a kisvállalati adóalapra

Adórendszerünk többféle kedvező szabály, adóelőny révén kívánja ösztönözni a vállalkozásokat különféle beruházások elvégzésére. A társasági adóban következő a képlet; az adózó a számviteli előírások szerint elszámolt értékcsökkenéssel növeli, míg a társasági adó szabályai szerint elszámolt értékcsökkenéssel csökkenti az adózás előtti eredményét, illetve adott esetben a beruházásra tekintettel adóalap-, illetve adókedvezményt érvényesít (pl. fejlesztési tartalékképzés, kis-, és középvállalkozások beruházási adóalap-kedvezménye, fejlesztési adókedvezmény stb.)