Az EU jogszabályt fogadott el a nemek közötti egyensúly vállalati biztosításáról


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta azt uniós jogszabályt, amely a nemek kiegyensúlyozottabb képviseletének előmozdítását célozza a tőzsdén jegyzett társaságok vezető testületeiben – közölte az uniós tanács.

A közlemény szerint az új szabályok segítenek majd felszámolni azokat az akadályokat, amelyekkel a nők gyakran szembesülnek pályafutásuk során. A vállalatoknak hasznára válik, ha a nők ki tudják bontakoztatni képességeiket döntéshozatali pozíciókban – írták.

Az uniós testület szerint a tőzsdén jegyzett társaságokban 2026-ra a nem ügyvezető igazgatói pozíciók legalább 40 százalékát nőknek kell betölteniük. Azon tagállamok esetében, amelyek úgy döntenek, hogy ügyvezető és nem ügyvezető igazgatókra is alkalmazzák az új szabályokat, ez a célszám 2026-ra az összes igazgatói pozíció 33 százaléka.

Az irányelv rendelkező része előírja, hogy azoknak a tőzsdén jegyzett társaságoknak, amelyek nem érik el a célkitűzéseket, módosítaniuk kell kiválasztási eljárásukat. Olyan tisztességes és átlátható kiválasztási és kinevezési eljárásokat kell bevezetniük, amelyek a különböző jelöltek világos és semlegesen megfogalmazott kritériumok mentén történő összehasonlításán alapulnak. Ha a vállalatoknak egyformán alkalmas jelöltek között kell választaniuk, „elsőbbséget kell biztosítaniuk az alulreprezentált nemhez tartozó jelöltnek”.

A vállalatoknak évente egy alkalommal tájékoztatást kell nyújtaniuk a nemeknek a vezető testületeikben fennálló képviseletéről, valamint azokról az intézkedésekről, amelyeket a 33, illetve 40 százalékos cél elérése érdekében tesznek. A tagállamok szintén évente kötelesek közzétenni azon vállalatok jegyzékét, amelyek teljesítették az irányelv célkitűzéseit – tette hozzá az uniós tanács.

A tagállamoknak az irányelv hatálybalépését követően két év áll a rendelkezésükre, hogy elfogadják a szükséges nemzeti intézkedéseket. Az irányelv a kihirdetését követő huszadik napon lép hatályba. Az irányelvet az Európai Parlamentnek is hivatalosan el kell fogadnia.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.