Az euróövezetben és az EU-ban is javult a fogyasztói hangulat áprilisban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az euróövezetben a vártnál nagyobb mértékben javult áprilisban a fogyasztói hangulat az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága (DG EcFin) előzetes adatokon alapuló csütörtöki jelentése szerint.

Az euróövezetben a márciusi mínusz 19,1 pontról, mínusz 17,5 pontra, tavaly február óta a legmagasabb szinte javult a fogyasztói hangulatindex, de még így is messze állt a hosszú távú átlagtól. A mutató tavaly szeptemberben érte el történelmi mélypontját mínusz 28,8 ponton.

Az EU-ban a fogyasztói hangulatindex mínusz 20,6 pontról, mínusz 18,9 pontra emelkedett áprilisban szintén nem végleges adatok szerint. A végleges számokat április 27-én ismertetik.


Kapcsolódó cikkek

2024. december 12.

EY: Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók

A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.

2024. december 12.

Növelheti a profitot a fenntarthatósági elvek követése

Az ESG (környezeti, társadalmi és vállalatirányítási) szempontok alapján működő cégek 63 százaléka számára járt pozitív hatással a fenntarthatósági elvek követése – derült ki a Moore Global 4 000 középvállalatot célzó globális kutatásából. A közeljövőben életbe lépő, egyebek között a cégek teljes ellátási láncaira kiterjedő fenntarthatósági auditokat is magukban foglaló további szabályozások kapcsán azonban számos potenciális nehézséget is beazonosítottak a felmérésben részt vevő cégvezetők.