Nőtt a Wellis Magyarország Zrt. árbevétele, rekordévet zárt az Ariston csoport


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A hidromasszázs kádakat, szabadtéri medencéket, szanitereket gyártó, magyar tulajdonú Wellis Magyarország Zrt. árbevétele 32 százalékkal nőtt tavaly, meghaladva az 50,8 milliárd forintot a 2021. évi 38,4 milliárd forinttal szemben, az adózott eredmény az előző évi 3,8 milliárd forintról mintegy egymilliárd forintra csökkent – közölte a cég csütörtökön a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. Az Ariston rekordévet zárt: árbevétele 2022-ben csaknem 20 százalékkal közel 2,4 milliárd euróra nőtt, nettó nyeresége pedig 2,9 százalékkal 140 millió euróra, ezzel a vállalatcsoport ismét rekordévet zárt – közölte az olasz fűtéstechnológiai vállalat szintén csütörtökön. A magyar piacon közel 35 százalékos bevételnövekedést értek el.

Jelentősen nőtt a Wellis Magyarország Zrt. árbevétele tavaly

A közzétett éves beszámoló szerint az export árbevétel 30,9 milliárd forintról 41,5 milliárd forintra nőtt, amiben jelentős szerepet játszott, hogy a vállalat 2022-ben tovább bővítette értékesítését az Amerikai Egyesült Államokba, valamint Németországban új leányvállalatot alapítottak, Romániában pedig egy raktárat nyitottak.

A legnagyobb árbevétel a medencék eladásából származott, tavaly 6 százalékkal több medencét adtak el, mint 2021-ben.  Az üzemi tevékenység eredménye 2021-hez viszonyítva 69,2 százalékkal csökkent 1,27 milliárd forintra az előző évi 4,1 milliárdról.

A vállalat folytatta beruházását az ózdi telephelyén, aminek következtében az értékcsökkenési leírás összege 36,9 százalékkal növekedett 2021-hez képest. Az ózdi gyáregységben 2021 júniusában megkezdődött a termelés, 2022-ben pedig átadtak egy 24 ezer négyzetméteres raktárcsarnok is.

A gazdasági környezet kedvezőtlen változásának hatására a cég tavaly 300 dolgozóját bocsátotta el a dabasi üzeméből. Az éves jelentés szerint a termelésben dolgozók létszáma 74 százalékkal csökkent 2022 végére, ami a bérköltségekben 44 százalékos csökkentést jelentett.

Az éves beszámoló szerint a vállalat az idén folytatja az új gazdasági környezethez történő alkalmazkodást, szigorú
létszám és költségkontroll mellett. A piac bővítése érdekében az Egyesült Királyságban egy közös vezetésű vállalkozást alapítottak, Svájcban pedig egy új exkluzív bemutatóterem megnyitását tervezik.

Rekordévet zárt az Ariston csoport 2022-ben

Az Ariston  árbevétele 2022-ben csaknem 20 százalékkal közel 2,4 milliárd euróra nőtt, nettó nyeresége pedig 2,9 százalékkal 140 millió euróra, ezzel a vállalatcsoport ismét rekordévet zárt – közölte az olasz  fűtéstechnológiai vállalat az MTI-vel csütörtökön. A magyar piacon közel 35 százalékos bevételnövekedést értek el.

A jelentés szerint a csoportszintű árbevétel-növekedés Európában, valamint Ázsiában, a csendes-óceáni térségben és a MEA-régióban (Middle East & Russia) koncentrálódott. A kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 283,5 millió eurót ért el, ami 14,8 százalékos növekedés az előző évi 246,9 millió euróhoz viszonyítva, míg az EBIT 193,7 millió euró, ami 13,2 százalékos növekedés a 2021-es 171,2 millió euróhoz viszonyítva. A korrigált EBITDA 305,3 millió eurót tett ki, ez 10,3 százalékos növekedés.

Az Ariston magyarországi leányvállalata is jelentős növekedést ért el, a belföldi értékesítés nettó árbevétele 2022-ben 12 milliárd forintra nőtt az előző évi 8,8 milliárd forintról.     Az üzemi eredmény azonban a 2021-es 728,1 milliárd forintról 680,8 milliárd forintra esett vissza 2022-ben. Az adózott eredmény szinten csökkent: míg 2021-ben 586,7 milliárd forint volt, addig 2022-ben 510,7 milliárd forint lett.

Pavek Gábor, az Ariston Hungária Kft. ügyvezető igazgatója szerint ez azzal magyarázható, hogy 2022-ben az alapanyagárak emelkedését nem sikerült teljes mértékben érvényesíteni az eladási árakban. Az euró-forint árfolyam kedvezőtlen alakulása szintén tovább rontotta az eredményt a magyar piacon – tette hozzá.

Az idei évben az Ariston ügyvezetője szerint Magyarországon az állami ösztönzők kifutása várhatóan negatív hatással lesz a kondenzációs kazánok eladására. A Csok és az Otthon melege program hiányán túl az infláció és a magas kamatkörnyezet alacsonyabb raktárkészleteket eredményez az értékesítési hálózatban, nehezebb elérést biztosítva a vásárlók számára. Ezért összességében 2023-ban csökkenés várható a kondenzációs kazánok eladásában Magyarországon. Az elektromos vízmelegítők piaca azonban stabil, enyhe növekedésre számítanak, valamint a hőszivattyúk piaca folyamatosan emelkedik.

Az Ariston Group vezető szereplő a melegvíz- és helyiségfűtés, valamint az alkatrészek és égők, fenntartható megoldások globális piacán. Profiljába tartozik a megújuló és nagy hatékonyságú megoldások, például hőszivattyúk, vízmelegítő hőszivattyúk, hibrid megoldások és napkollektoros rendszerek fejlesztése is.

Az Ariston Group több mint 10 ezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte, 43 országban képviselteti magát irodákkal, öt kontinensen 31 gyártóüzemmel, valamint 30 kutatási és fejlesztési központtal rendelkezik. A csoportot 2021 novembere óta jegyzik az Euronext milánói tőzsdén.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 13.

A celebek ideje lejárt? Így változik a vásárlói magatartás 2024-ben

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az EY legfrissebb, 30 országban több mint 23 000 fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.

2024. június 13.

Magyarországon is megnőhet a vállalati visszaélések száma a globális gazdasági lassulás miatt

Egyre több hazai cég lép fel tudatosan a szervezeten belüli korrupció ellen. A világgazdaság lassulása azonban olyan pénzügyi nyomást helyez a vezetőkre és munkatársakra is, ami miatt az etikus működés melletti törekvések ellenére is könnyebben követnek el szabálysértést – mutat rá az EY 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag bevonásával készült nemzetközi kutatása.