Cégfelvásárlásokkal kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Minden második vezető cégfelvásárlást tervez egy éven belül. Két kulcsterületet is kiemeltek, ami kritikus fontosságú lesz a versenyképesség fenntartásához: cégfelvásárlás és tőkebefektetés.

A vezetők majdnem fele (45%) attól tart, hogy megint jelentős károkat okoz majd a COVID-19 járvány: ismét kijárási tilalomhoz, bezárásokhoz és az ellátási láncok szakadozásához vezethet. Az infláció negatív hatásait (43%) és a geopolitikai feszültségeket (35%) – köztük Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját – is óriási kockázatnak látják a vállalat működése szempontjából.

A cégvezetők megtették az első lépések

A hármas sokkhatásnak köszönhetően a CEO-k döntő többsége (95%) már el is kezdte átalakítani befektetési és működési terveit. A vezérigazgatók egy nagy része elhalasztja tervezett beruházásait. Számos vállalat módosítja az ellátási láncait (40%) és helyezi egymáshoz közelebb a működése szempontjából kritikus eszközeit (39%). A válaszadók közel harmada emiatt egyes piacokról teljesen ki is vonul.

Határozott válaszok a visszaesés elkerülése érdekében

A CEO-k a bizonytalan helyzet kezeléséhez két területet tartanak kritikusan fontosnak. Az egyik, hogy az összes termékükben és szolgáltatásunkban központi elem legyen a fenntarthatóság, a másik, hogy technológiai fejlesztésekkel növeljék a vásárlóik lojalitását. Ennek érdekében jövőre már minden második cégvezető akvizíciót tervez.

„Továbbra is a felvásárlás az egyik leghatékonyabb eszköz a vállalatok számára abban, hogy adaptálódni tudjanak a megváltozott makrogazdasági környezethez, megszerezzék a szükséges képességeket a technológiai- és tudástranszferhez, valamint előre tudjanak lépni fenntarthatósági törekvéseikben. A megfelelő cégek beolvasztása tehát a növekedés kulcsa” – emelte ki dr. Vaszari Péter, az EY Stratégiai és Tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének partnere.

A cégvezetők kétharmada (64%) növelni kívánja a tőkebefektetést, 52 százalékuk tervez akvizíciót a következő évben, míg a kitöltők csaknem fele (40%) kalkulál úgy, hogy minden fronton aktív lesz: felvásárláson, üzletágak értékesítésén és új stratégiai szövetségek létrehozásában is gondolkodik.

Forrás: EY


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.