Csaknem hatszorosára nőtt a 4iG eredménye és háromszorosára nettó árbevétele


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A 4iG Nyrt. konszolidált nettó árbevétele 2022-ben 277,3 milliárd forint volt, 196 százalékkal magasabb az előző évinél; a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) csaknem hatszorosára nőtt, meghaladta a 72 milliárd forintot – közölte a társaság kedden, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült, konszolidált gyorsjelentésében.

A nettó eredmény 20,959 milliárd forint veszteségbe fordult az előző évi 6,588 milliárd forintos nyereség után, ami a cég közlése szerint nem tükrözi a valós teljesítményt, a tavaly végrehajtott akvizíciókhoz köthető egyszeri tételekből, vagy egyéb pénzkiáramlással nem járó értékcsökkenési leírásokból származik. A negyedik negyedévben a konszolidált árbevétel éves alapon 98,3 százalékkal, 80,606 milliárd forintra, az EBITDA 95 százalékkal, 16,889 milliárd forintra emelkedett. A nettó eredmény az október-december időszakában az előző évi 3,7 milliárd forintos nyereség után 13,2 milliárd forintos veszteséget mutatott.

Közölték: az organikus növekedésének, valamint a végrehajtott akvizícióknak köszönhetően a 4iG technológiai-infokommunikációs vállalatcsoporttá fejlődött, miközben a hazai piacon megőrizte piacvezető informatikai rendszerintegrátor pozícióját. A csoport bevételeinek 72 százalékát, míg az EBITDA 90 százalékát a távközlési szegmensben működő leányvállalatok biztosították 2022-ben.

Az EBITDA-marzs a telekommunikációs szektorban magas, 33,3 százalék volt, az EBITDA-arányos működési cash-flow a teljes csoportra vetítve 43,8 százalékot tett ki. Az akvizíciók sikeres lezárását követően megkezdődött a vállalatok közötti együttműködési lehetőségek kialakítása, a cégek működésének harmonizációja és az üzleti szinergiák kiaknázása – írták.

A társaság Albániában megkezdte a piacvezető mobilszolgáltató ALBtelecom és a tavaly megvásárolt, a második legnagyobb ügyfélbázissal rendelkező mobilszolgáltató, a One Telecommunications integrációját. 2022 szeptemberében stratégiai megállapodást kötöttek az AMOS műholdcsaládot működtető izraeli vállalat, a Spacecom többségi, 51 százalékos részvénycsomagjának megvásárlására. Montenegróban a One Crna Gora tovább bővíti 5G lefedettségét, amire építve az ország közel egész területén 5G-szolgáltatásokat nyújthat.

A tarság tavaly jelentette be, hogy a leányvállalataként működő Antenna Hungária Zrt. 51 százalékos részesedést szerez a Vodafone Magyarországban, az ország második legnagyobb hazai távközlési vállalatában. A tranzakció sikeres lezárását követően, a vezetékes és mobilkommunikációs portfóliók egyesítésével létrejövő nemzeti vállalatcsoport a hazai piacon a mobil hang- és internetszolgáltatás területén a második, míg a vezetékes internetszolgáltatások területén és a televíziós műsorterjesztésben piacvezetővé vált – írták.

A cég számításai szerint, amennyiben az akvizíció január elsején megvalósul, a csoport pro-forma értékesítés nettó árbevétele meghaladja az 585 milliárd forintot, míg az EBITDA a 182 milliárd forintot. A 4iG részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik, az elmúlt évben a legmagasabb árfolyama 910 forint, a legalacsonyabb 625 forint volt. A gyorsjelentés után a papír árfolyama az előző napi záróárfolyamával megegyező szinten, 700 forinton állt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.