Csökkent a fogyasztói bizalom, pesszimistább a lakosság

Szerző: Adó Online
Dátum: 2020. augusztus 12.
Címkék: ,
Rovat:
A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi zuhanást követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, augusztusban viszont a várakozások kissé romlottak: a júliusi mínusz 26,9 pontról mínusz 29,6 pontra süllyedt a mutató – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.

Hozzátették, hogy ez kedvezőbb a júniusi mínusz 32,8 pontnál, de sokkal rosszabb a válság előtt, márciusban mért mínusz 12,1 pontnál.

A közlemény szerint a lakosság saját pénzügyi helyzetéről alkotott véleményét tükröző index júliusra az áprilisi esés kétharmadát dolgozta le, majd augusztusban a júliusi emelkedéssel közel azonos mértékben romlott. A magyar gazdaság jövőbeni helyzetének megítélése viszont augusztusban is jelentősen javult, négy hónap alatt az áprilisi esésének 70 százalékát dolgozta le a mutató.

Áprilisban legnagyobb mértékben a várható munkanélküliségre vonatkozó várakozások zuhantak, majd három hónapos javulás után augusztusban – igaz csak hibahatáron belül – de újra romlottak, így négy hónap alatt ez a mutató az áprilisi esésnek csak 54 százalékát tudta ellensúlyozni.

Áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeni megtakarítási képességet érintette, ráadásul május-júliusban a mutató a márciusi szintje fölé emelkedett, augusztusban viszont jelentősen csökkent az értéke.

Az inflációs várakozások viszont enyhültek. Ugyanakkor megjegyezték, hogy a lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási feltételeit az előző hónaphoz képest érdemben romlónak, míg a következő egy évre vonatkozóan némileg javulónak (bár továbbra is kedvezőtlennek) érzékelte augusztusban.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Nagy zuhanás után nőni kezdett a fogyasztói bizalom
2020. június 11.

Júniusban csökkent, de még erős maradt a fogyasztók pesszimizmusa: a GKI fogyasztói bizalmi index értéke áprilisi, történetének legnagyobb esése után májusban jelentősen, majd júniusban kisebb ütemben nőtt.

Összeomlott a fogyasztói bizalom – infografika
2020. április 17.

Összeomlott a fogyasztói bizalom – infografika

A koronavírus-válság kiterjedése nyomán példátlan mértékben zuhant áprilisban a Fogyasztói bizalmi index. A leginkább a munkanélküliségtől való félelem erősödött. Az InfoTandem infografikája.