Digitális csalások ellen is kínál biztosítást az MBH Bank


Bár még mindig a biztosítás díja az elsődleges szempont az ügyfelek számára, a nyújtott szolgáltatás, a megbízhatóság és az elérhetőség is egyre fontosabb – derül ki az MBH Bank legfrissebb, reprezentatív kutatásából, amely a magyar lakosság biztosításkötési szokásait vizsgálta. A kutatás eredményéből kiderült, hogy a megkérdezettek 86 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással, és pozitív tendencia, hogy egyre többen kötnek hitelfedezeti biztosítást a nem várt élethelyzetekre.

Az MBH Bank reprezentatív kutatást végzett a magyar lakosság körében, amelyben a biztosítási szokásaikat vizsgálta. A nyilatkozók közel háromnegyede (71 százalék) még mindig elsősorban a biztosítás díjára koncentrál a döntés során, de egyre jelentősebb azok aránya, akik a szerződésbe foglalt szolgáltatások (36 százalék) vagy a megbízhatóság (31 százalék) alapján választanak biztosítást. A megkérdezettek több mint fele tisztában van azzal, hogy biztosításokat akár a bankjukon keresztül is meg lehet kötni, ugyanakkor csak 26 százalékuk jelölte meg fontosként az online ügyintézés lehetőségét.

Felkészülés a váratlan helyzetekre

A lakosság 59 százaléka amellett, hogy biztosítást köt, önerővel is készül arra, ha valami nem várt esemény történne. A biztosításkötési hajlandóság erre az esetre a lakosság körében magas (51 százalék), és az életkor előre haladtával pedig egyre nő a biztosítással rendelkezők aránya (a 18-26 évesek 41 százaléka, az 54-65 éves korosztály 59 százaléka rendelkezik biztosítással). A kutatásból kiderül, a legtöbben (82 százalék) lakásbiztosítást kötnek. A lakásbiztosítást követi a kötelező gépjármű- (68 százalék), majd a baleset- és az életbiztosítás (48-48 százalék). Utóbbin belül a nyugdíjbiztosítás is előkelő helyet foglal, ami arról árulkodik, hogy a nyugdíjas évekre vonatkozó öngondoskodásnak is egyre hangsúlyosabb szerepe van. Utasbiztosítással a lakosság fele él, jellemzően a tengerparti utazások alkalmával, legfőképp egészségügyi kockázatokra.

A hitelfedezeti biztosításokat a megkérdezettek 40-45 százaléka ismeri, ami rendkívül fontos, hiszen minél hosszabb egy adott hitel futamideje, annál valószínűbb, hogy a törlesztés során nem várt esemény (betegség, baleset vagy akár tartós munkanélküliség) következik be – a hitelfedezeti biztosítás pedig éppen ezekre a helyzetekre nyújt megoldást.

A bankokhoz is fordulhatunk biztosításért

„A közvetlenül a biztosítónál és a biztosítási alkuszoknál megkötött szerződéseken túl fontos csatorna a banki hálózat is, hiszen egyre többen tudják, hogy a pénzintézeteken keresztül is lehet biztosítást kötni.” – nyilatkozta Ungvári Krisztián, az MBH Bank biztosítási vezetője.

„Az MBH Banknál széles biztosítási paletta érhető el, a hitelfedezeti biztosítás mellett számos egyéni élethelyzetre kiterjedő megoldással támogatjuk ügyfeleinket, akik innovatív nyugdíj-, baleset és életbiztosítási, valamint hitelfedezeti-, lakás- és utasbiztosítási termékek közül választhatnak. Folyamatosan monitorozzuk és felmérjük az ügyfeleink igényeit annak érdekében, hogy kedvező árú, modern, és stratégiai partnerünk, a CIG Pannónia Biztosítók segítségével hazai fejlesztésű biztosítási termékeket bocsátsunk rendelkezésükre”.

Emelkednek a lakásárak, figyelni kell a biztosításra is

A biztosítási palettán a lakásbiztosítás a legelterjedtebb. Azon megkérdezettek közül, akik nem rendelkeznek lakásbiztosítással, mindössze 22 százalék nyilatkozott úgy, hogy nem tartja fontosnak, illetve 21 százalék nem engedheti meg magának a vonatkozó termékeket. Ennél azonban jellemzőbb probléma, hogy a biztosítással rendelkezők közel fele (45 százalék) nem frissíti évről évre az ingatlan értékét, ami kellemetlen helyzeteket teremthet egy esetleges káresetnél, mivel alulbiztosítottá válhat az ingatlan, ha több évig nem aktualizáljuk az értékét.

„Az alulbiztosítottság mellett fontosnak tartjuk kiemelni, hogy Magyarországon több mint 1 millió ingatlan van lakásbiztosítás nélkül. Jelen kutatás megerősítette, hogy a személyes értékesítés továbbra is nagy jelentőséggel bír az online értékesítési csatornák mellett. Büszkék vagyunk rá, hogy az MBH Bank stratégiai partnereként kifejezetten a magyar piac igényeire kifejlesztett biztosítási megoldásainkkal országos szinten 2 millió lakossági és vállalati ügyfelet szolgálhatunk ki” – jelentette ki Kőrösi Zoltán, a CIG Pannónia Csoport értékesítési vezérigazgató-helyettese.

Aktuális termék a kínálatban: az internetes csalások kivédésére

Ahogyan növekszik az internetes vásárlások aránya, illetve az online felületen vásárolt cikkek értéke, úgy nő az online piactereken is a biztonságos vásárlás iránti igény. Ezt az igényt szolgálja ki az internetes térben elkövetett csalások esetére köthető biztosítás, amelyről azonban a válaszadók 72 százaléka még sohasem hallott, pedig rendkívül hasznos eszköz a visszaélések megakadályozására. Az Extra Csoportos Biztosítás amellett, hogy biztosítja az internetes vásárlásokat, ha például a termék hiányosan vagy sérülten érkezne meg, jogi és informatikai segítséget is nyújt a digitális térben történő visszaélésekre, de akár az elveszett vagy eltulajdonított bankkártyával vagy mobiltelefonnal történő visszaéléseknél is használható.

Forrás: MBH sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. július 15.

A privátbanki változások a pénzügyi úri szabók digitális utódjait követelik

A hivatali időben elérhető, megszokott termékcsoportokat kínáló privátbankárok helyét az éjjel-nappal, a chaten vagy épp a social media felületein elérhető, eddig elképzelhetetlennek tűnő szakterületeken is kompetenciákat felmutatni tudó tanácsadók veszik át a vagyonkezelési piacon, ám a személyes faktor sem tűnik el, csak éppen teljesen átalakul – így vélekednek a Blochamps Capital kutatásában megkérdezett privátbanki szolgáltatók, akik az ügyfelek megtartása és megszerzése mellett egyre nagyobb kihívásnak tartják a hozzáértő szakemberek megtartását is.

2024. július 15.

Takarító robot: a magyar mérnöknőnek sikerült, ami még senkinek!

Egy innovatív takarító robot nyerte el idén az év ötletéért járó elismerést a Magyar Ipari Célgép Nagydíj átadó ünnepségén. Az immár negyedik alkalommal megrendezett Gépész Szalon június végi díjátadóján a szakma legjobbjai gyűltek össze a Millennium Házában. Összesen nyolc kategóriában tüntették ki az elmúlt év legkiemelkedőbb pályamunkáit és három különdíjat osztott ki a zsűri, köztük volt Csikós Irén, aki egy vegyiüzem poros szállítópályáinak tisztítási problémájára tervezett egy innovatív takarító robotot, és a BBM csapata, akik kiemelkedő ipari célgéppel nyertek, a pályázatot mesterséges intelligencia segítségével szerkesztett zenével adták be.

2024. július 15.

Az AutoWallis kiskereskedelmi értékesítése 17,9 százalékkal nőtt az első félévben

Az AutoWallis csoport kiskereskedelmi üzletága az első félévben 17,9 százalékkal 4924 darabra emelte eladásait, a használtautó-eladások 26 százalékkal 1205 darabra nőttek, a szerviz szolgáltatásoknál a szerviz órák száma 6,1 százalékkal 96 626-ra emelkedett az előző év azonos időszakához képest – közölte a társaság hétfőn.