Digitális pénztárca – virtuális erszény


Nincs már messze az az idő, amikor mindazok az igazolványok, bank- és hűségkártyák beköltöznek a digitális tárcákba, amelyekkel valaha az erszényünket tömtük ki. „Az ügyfelek életét nagyban megkönnyíti, ha mindent egy helyen, a kezük ügyében lévő okostelefonon gyorsan intézhetnek, legyen szó pénzátutalásról, vagy egy biztosítás megkötéséről” – nyilatkozta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője egy csütörtöki, szakmai rendezvényen.

Ma már minden negyedik hazai bankkártyát digitalizálnak, vagyis nincs feltétlenül szükség magára a plasztik lapra – a fizetéshez elegendő az okostelefon használata is, amennyiben a bankkártya adatait előzetesen rögzítették egy úgynevezett digitális tárcában. Ezek a virtuális megoldások már egy jó évtizede velünk vannak, de Magyarországon az ügyfelek inkább csak az utóbbi években kezdték használni őket. A digitális fizetési megoldások terjedését nagyban segítik az olyan mobilbanki applikációk is, mint a K&H-é. Egyetlen applikációban, egyszeri azonosítási folyamatot követően számos ügyet el lehet intézni: egyszerre van jelen a banki- és a biztosítási szolgáltatás. „Biztosítást kevesebbszer kötnek az emberek, mint ahányszor a napi pénzügyeiket kell intézni, viszont a mobilbankban természetes helye van a biztosításnak” – mondta Németh Balázs, hozzátéve, hogy mindez különösen igaz, ha a kárügyeiket is tudják a mobilbankban intézni, ahogy ezt a K&H esetében meg is tehetik. Az innovációs vezető a természetes módon „összecsomagolt” megoldásokban hisz. Ilyennek nevezte egyebek között a mobilitáshoz kötődő szolgáltatásokat. A K&H mobilbankjában, a K&H+ szolgáltatásának köszönhetően lehet közlekedési jegyet is váltani, mely nagy népszerűségnek örvend.egyre összetettebb szolgáltatások a mobilbankbanKülönösen kedvező, hogy ma már az ügyfelek tájékozódását segíti Kate, a K&H személyes digitális asszisztense, aki egyre inkább nélkülözhetetlen lesz, minél összetettebbé válnak a mobilbankban elérhető szolgáltatások.A kiterjesztett mobilbanki szolgáltatások további fejlődése előtt még hatalmas távlatok nyílnak. A K&H anyabankjánál, a belga KBC-nél például már a mobilbankban nem csak a kárbejelentés, de a kárfelmérés is elintézhető, sőt 1-2 nap alatt meg is javítják a sérült autót – persze nem totálkár esetén. Ugyancsak a KBC-nél vezették be a Kate Coint, ezt az úgynevezett „programozott pénzt”, amelyet normál kereskedelmi forgalomban nem, csak a KBC pénzügyi termékeire, és a vele szerződött cégek szolgáltatásaira lehet elkölteni.Németh Balázs szerint a mobilapplikációk fejlődése kedvező irányba nyomja a pénzügyi termékek fejlesztését is, mert a végletekig le kell egyszerűsíteni a szolgáltatásokat ahhoz, hogy mindenki számára érthető módon, az okostelefon képernyőjén néhány kattintással igénybe lehessen ezeket venni.szupertárcákba egyesült adatokA K&H innovációs vezetője további fejlődési lehetőséget lát abban, hogy az állami közhiteles nyilvántartások, az egészségügyi információk, valamint a pénzügyi szolgáltatások egyetlen szupertárcában egyesüljenek. „Kézenfekvő, hogy a digitális szolgáltatásokban élenjáró bankszektor ebben is úttörőszerepet vállaljon” – hangsúlyozta Németh Balázs. A banki kapcsolat ugyanis annyira bizalmi alapon nyugszik, hogy az ügyfelek elfogadnák, ha más jellegű adataikhoz is a banki digitális tárcán keresztül férnének hozzá. Így nem lenne szükség számtalan biztonsági kód megtanulására, többszöri azonosításra, hanem néhány klikkeléssel el lehetne jutni például az egyetemi oklevélhez, a vezetői engedélyhez vagy az egészségügyi kórtörténethez is, miközben persze pénzügyeket is zavartalanul lehet intézni. Az ügyfelek egyre érzékenyebbek, egyre inkább szeretnék tudni, hogy mi is történik a személyes adataikkal: kik, hol tárolják azokat és mire használják fel? Ugyancsak kiélezett kérdéssé vált a kiberbiztonság – mert a bűnözés fő színtere is áttevődött a digitális térbe.Németh Balázs és a K&H kiemelkedően fontos feladatnak tartja a banki- és biztosítói ügyfelek edukációját, valamint a biztonsági szempontok fokozott szem előtt tartása érdekében a legmodernebb technológiák és módszerek alkalmazását a kiberbűnözés ellen.

Forrás: K&H Bank sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. április 24.

A BKIK javaslata alapján visszaállított SZÉP-kártya jelenti a belföldi turizmus motorját

A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve megállapítható, hogy az év első három hónapjában a SZÉP Kártya feltöltések összértéke meghaladta a 109,4 milliárd forintot, ami az előző év azonos időszakát 22 százalékkal, a 2019-es évet pedig 107 százalékkal múlta felül. A költések összege az első negyedévben meghaladta a 86 milliárd forintot. A területi kereskedelmi és iparkamarák tavaly év végén egyöntetűen javasolták a kormány számára, hogy a belföldi turizmus élénkítése érdekében 2024. január elsejével állítsa vissza a SZÉP-kártya felhasználásának eredeti kereteit, melyet a Kormány meg is valósított.

2024. április 24.

A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban

2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 400, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 417 100 forint volt. A bruttó átlagkereset 14,0, a nettó átlagkereset 13,8, a reálkereset pedig 9,9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a fogyasztói árak 3,7 százalékos növekedése mellett – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).