Digitalizáció: magabiztosabbak a cégek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Változott a vállalatok körében a digitalizáció megítélése, a cégek 61 százaléka szerint a digitalizáció hozzájárult hatékonyságuk növeléséhez.

Összetettebben látják és felkészültebbnek érzik magukat a digitalizációra a magyar cégek, mint két évvel ezelőtt – mondta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a 2018-as digitalizációs kutatás eredményeit bemutató sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

Hozzátette: a megkérdezett vállalatok többsége úgy látja, hogy a digitalizáció továbbra is versenyelőnyt jelent a hazai és a regionális piacon. A digitalizáció a növekedés hajtóereje, segítségével a vállalatok hatékonyabbá, rugalmasabbá és gyorsabbá tehetik működésüket, ami elengedhetetlen a jelenlegi piaci környezetben. A digitális átalakulásból igazi versenyelőnyre pedig azok tudnak majd szert tenni, akik felismerik és élni is tudnak a belőle fakadó számos új üzleti lehetőséggel – húzta alá.

Madar Norbert, a GKI Digital kutatásvezetője arról beszélt, hogy a magyar közép- és nagyvállalatok digitalizációs indexe 2018-ban 3,5-ös értéket ért el az ötfokozatú skálán, a 2016-ossal megegyezően. Hozzátette: változott ugyanakkor a vállalatok körében a digitalizáció megítélése, a cégek 61 százaléka szerint a digitalizáció hozzájárult hatékonyságuk növeléséhez.

Az ágazatok közül a magas fokú digitalizáltság versenyelőnyként az energiaszektorban jelenik meg a legjobban, a szereplők 30 százaléka közepes, 64 százaléka nagy versenyelőnyt tulajdonít a digitalizációnak – mondta az elnök-vezérigazgató.

Madar Norbert rámutatott: a digitalizáció alatt a megkérdezettek többnyire a szervezet meglévő szoftvereinek összekapcsolását, hálózatban való kezelését, illetve a digitális adatgyűjtést és adatelemzést értik, ami a korábbinál összetettebb látásmódot mutat. Tízből hét cég szerint a digitalizációt leginkább a munkaerőhiány hátráltatja, ami minden ágazatban megjelenik. Emellett az anyagi feltételeket is ide sorolták, ugyanakkor a szervezetek rugalmatlansága csökkent.

Ismertette: a GKI Digital lakossági kutatásában a válaszolók a navigációs térképet, az online médiát, a digitális fotóalbumot, valamint a jegyvásárlást emelték ki, ahol a leginkább elterjedt a digitalizáció.

Koncz Péter, a Nemzeti Közművek vezérigazgató-helyettese jelentős eredménynek nevezte, hogy az ügyfelek 30 százalékának – félmillió embernek – már papírmentesen számláznak.
A Siemens Zrt. megbízásából a GKI Digital mintegy 500 magyar kis-, közép- és nagyvállalat körében készített reprezentatív felmérést. A kutatásban a Siemens számára releváns öt ágazatban – energia, egészségügy, közlekedés, ipari gyártás és ingatlanfejlesztés – tevékenykedő cégeket vizsgálták és idén a közép- és nagyvállalatok mellett a kisvállalati szektort is bevonták.

A Siemens AG a világ egyik vezető technológiai vállalata, a legutóbbi, tavaly szeptember 30-ával zárult gazdasági évben a Siemens 83 milliárd euró árbevételt, valamint 6,2 milliárd euró adózás utáni eredményt ért el és mintegy 372 ezer munkatársat foglalkoztatott világszerte. Magyarországon több mint 3500 munkatársat foglalkoztat.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 27.

Hogyan teljesít Magyarország a kötelező palackvisszaváltásban?

Kis túlzással állítható, hogy hónapok óta mindenki az italcsomagolások visszaváltásának új rendszeréről beszél. Magyarországon már több mint 3200 automata működik országszerte, a kezdeti negatív reakciók és kezdeti nehézségek ellenére a hazai rendszer gyorsan elérte a napi 7 milliós visszaváltási mennyiséget, de további növekedés várható. Az Európai Unió célja, hogy 2025-re az összes csomagolási hulladék 70 százalékát újrahasznosítsák. De hol tartanak most a többiek?

2024. szeptember 27.

Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá az MBH Bank és a Bank of China Limited Magyarországi Fióktelepe

Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá az MBH Bank és a Bank of China Limited Magyarországi Fióktelepe annak érdekében, hogy hosszú távú, stabil és kölcsönösen előnyös üzleti kapcsolatot hozzanak létre. A jövőbeni együttműködés kiemelt célja, hogy a felek feltárják a közös fejlesztési lehetőségeket mind a pénzügyi szolgáltatások, mind pedig a finanszírozási megoldások terén.