Drágulnak idén a kgfb-díjak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Díjemeléssel számolnak a november másodikán kezdődő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban az online alkuszok, egyikük szerint akár 10-15 százalékkal is emelkedhetnek a díjak az előző kampány 12 500 forintos átlagdíjához képest.


A netrisk.hu és a biztosítás.hu is azt közölte az MTI-vel, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben már nem valószínű, hogy néhány száz forinttal olcsóbb ajánlatra biztosítót váltsanak az autósok.

A netrisk.hu 4 ezer, év végén kgfb-t váltó ügyfele körében végzett felmérést. A megkérdezettek 18 százaléka vélte úgy, hogy 1000 forint díjkülönbség már ösztönöz a váltásra, míg 52 százalékuk ezt 2000 forint feletti összegben jelölte meg.

A biztosítás.hu is ez utóbbit valószínűsíti. Azzal magyarázzák, hogy az évközi kis mértékű, de folyamatos díjemelkedést az autósok elfogadják, és erre számítanak a kampányban is.

A biztosítót váltók száma várhatóan azonos lesz a tavalyi közel 300 ezerrel, vagy pedig minimálisan csökken: mindkét alkusz 250-280 ezer közé teszi a számukat.

Példák az áfatörvény alkalmazásához

Jelen kiadványunk olyan gyakorlati példatár, amely az általános forgalmi adózás területén leggyakrabban felmerülő jogeseteket és azok megoldását tartalmazza.

Megrendelés >>

Még kérdés, hogy miként hat a kampányra a román Astra biztosító csődje, amely kihatott a magyarországi fióktelepére is. A biztosítás.hu véleménye szerint ez nem lesz jelentős, mert az autósok jellemzően továbbra is a legolcsóbb díjakat keresik, viszont akik már leszerződtek valahová, az Astra-ügy hatására jobban elfogadják a díjaik kismértékű emelkedését.

A netrisk.hu felmérésében viszont a megkérdezettek 63 százaléka egyetértett azzal az állítással, hogy az Astra esetéből okulva a jövőben a kötelező biztosítás esetében is jobban oda fog figyelni az ügyfél a biztosító-választásra. Vagyis nagyobb súlya lesz a megbízhatóságnak.

Miután 2010 óta az autó vásárlásától számítva egy évig tart a kgfb hatálya, egyre kevesebb autó biztosítási évfordulója esik az év végére, következésképpen a kampányba. Az idén a járműállomány mintegy 40 százalékára, 2 millió autóra kell az év utolsó napjáig megújítani a kgfb-szerződést.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 1.

Szomszédainknál erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató: felveszi a Prohuman nevet a szerb leánycég

Prohuman néven folytatja tevékenységét Szerbiában a CityScope HR-szolgáltató, amely tavaly került az immár 7 országban működő magyar tulajdonú cégcsoport irányítása alá. Tovább erősödik a Prohuman Szlovéniában is, ahol a két évtizedes szakmai tapasztalattal bíró Slavica Jerebet nevezték ki az ügyvezető igazgatói posztra. A 20 éves, több mint ezer ügyfelet kiszolgáló és mintegy 25 ezer embernek munkát adó Prohuman Group nem titkolt célja, hogy a hazai piacvezető és meghatározó régiós szerep után egész Kelet-Közép-Európa első számú HR-szolgáltatójává váljon.

2024. július 1.

Pénzt és energiát takarítunk meg a korszerűsítéssel – indul az Otthonfelújítási program

A hazai lakóépületek legalább 80 százaléka 1990 előtt épült, a lakásállomány nagyjából 40 százaléka pedig energetikai szempontból rossz kategóriába sorolható, így a lakóingatlanok energiahatékonyságának javítása kiemelt fontosságú – hangsúlyozták az MBH Bank szakértői az Otthonfelújítási program indulása kapcsán tartott sajtótájékoztatón.

2024. július 1.

Rekordévet zárt a Ganz 2023-ban

Több mint másfélszeresére, 71,55 millió euróra nőtt a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. árbevétele 2023-ban. A 2020-ban történő reorganizációt követően a magyar nehézgépgyártó vállalat egy sor energiahatékonysági és gyártástechnológiai fejlesztést indított el, amelynek köszönhetően a társaság új fejlődési pályára állt. A vállalat nemcsak hazai terepen teljesített jól, árbevételének fele az európai piacról származott 2023-ban.