Egyszerűbb adminisztráció, alacsonyabb díj a Startnál
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
2009. szeptemberétől több, az ügyfelek számára kedvező változás is hatályba lépett a Start Tőkegarancia Zrt-nél. Egyszerűsödik a KKV-k futamidő alatti adatszolgáltatási kötelezettsége és lehetővé válik az egyösszegű díjfizetés is.
Az ügyfelek számára kedvező változások közül kiemelhető, hogy a pályázati kezességvállalás esetében, az ügyfelek igényeit is követve, a félévente esedékes díjfizetés mellett a társaság megteremti az egyösszegű díjfizetés lehetőségét is. Így a 2 százalékos kezességi díj akár 1,7 százalékra is csökkenhet.
A pályázati kezességvállalásra vonatkozó igényléshez kötelezően csatolandó iratok ezentúl másolatban is benyújthatók a Starthoz. Csökken emellett az ügyfelek egyéb adatszolgáltatási kötelezettsége, a megkötött szerződés hatálya alatt a korábbinál lényegesen kevesebb információt kell szolgáltatniuk a vállalkozásoknak. A társaság új ügyfél- és ügyletminősítési rendszert alakított ki, amely nyilvános adatbázisok (APEH, Cégbíróság, Központi Hitelinformációs Rendszer) felhasználásával végzi el a minősítést, így megszűnik a pályázati kezességvállalást igénybevevő ügyfelek félévenkénti adatszolgáltatási, jelentési, beszámolási kötelezettsége.
A Start Zrt. garanciavállalását igényelni jogosult vállalkozások köréből kikerülnek azon társaságok, melyekben a társasági adótörvény által „ellenőrzött külföldi társaságok””-ként meghatározott vállalkozás 25 százaléknál magasabb tulajdonnal vagy szavazati joggal rendelkezik.
„A most hatályba lépő változásokkal a Start ügyfelek adminisztrációs terheit jelentősen csökkentő módosítást hajtottunk végre. Az új üzletszabályzat immár ügyfélbarát, amit remélhetőleg a KKV-k is értékelni fognak.”” – kommentálta a változásokat Zoltán Csaba, a Start Zrt. vezérigazgatója.
Forrás: PIAC&PROFIT