Hogy lehet belépni a NAV mentor programjába?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy NAV-tól kapott email-ben láttam, hogy létezik a Mentor Program kezdő vállalkozások számára. Hogyan lehet bejelentkezni rá? Kérdés és válasz az Adó szaklapból.

Egy NAV-tól kapott email-ben láttam, hogy létezik a Mentor Program kezdő vállalkozások számára. Hogyan lehet bejelentkezni rá?

Hivatkozott jogszabályhely: Art. 257. §

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (a továbbiakban: Art.) 257. §‑a szerint az állami adó- és vámhatóság a kezdő vállalkozásnak – figyelemmel tevékenységének jellegére – az adószámának megállapítását követő 30 napon belül szóban vagy írásban ingyenes tájékoztatást nyújt az adókötelezettségeiről, az azok teljesítését segítő információk elérhetőségéről és személyes kapcsolatfelvételt (mentorálást) kezdeményez, amelynek célja az adókötelezettségek teljesítéséhez történő segítségnyújtás. A mentorálási időszak a kapcsolatfelvétel kezdeményezésétől számított egy év.

A mentorálásban történő részvétel önkéntes.

A Mentor Program célja, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az újonnan alakult adózók jogkövetését elősegítse, a helytelen adózási gyakorlat kialakulását megelőzze és az adókötelezettségek teljesítéséhez segítséget nyújtson. A mentorálás időtartama a kapcsolatfelvétel kezdeményezésétől számított egy évig tart. A Mentor Programban a kezdő egyéni vállalkozók, újonnan alakult cégbejegyzésre kötelezett szervezetek, bíróság által nyilvántartott civil szervezetek, valamint ügyvédi irodák és szabadalmi ügyvivő irodák vehetnek részt.

A Mentor Programban való részvételhez az eBEV portálon, az ügyfélkapuba történő bejelentkezést követően a Mentorálás főmenüben lehet regisztrálni. A mentorálás során szükség esetén az adóhatóság a Mentor Programban részt vevő kezdő vállalkozásokat személyre szabott tájékoztatással, a főbb tennivalókra való figyelemfelhívással támogatja. (2022. március 18.)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.