Jobban ment a hoteleknek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nőtt a szállodák szobaárbevétele az év első öt hónapjában éves összevetésben, de még így is csupán a 2007-2008. évi szintre emelkedett – közölte a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ).


A turisztikai piackutatással foglalkozó STR Global társaság felmérése szerint idén az év első öt hónapjában a szállodák bruttó szobaárbevétele 46,102 milliárd forint volt, ami éves összevetésben 8,3 százalékos növekedést jelent, de mindössze 3,7 százalékkal haladja meg a 2008. évi 44,5 milliárd forintot.

Budapesten a szállodák bruttó szobaárbevétele 25,106 milliárd forint volt, ami éves összevetésben 10,1, 2007-hez képest viszont csak 1,6 százalékos bővülés. A Balatonon a szállodák bruttó szobaárbevétele 5,1 milliárd volt az első öt hónapban, ami egy év alatt 8,9 százalékos növekedést, viszont 2008-hoz képest 1,3 százalékos visszaesést jelent – idézi a STR Global kutatását az MSZÉSZ.

A hazai vendégek mintegy 14 milliárd forintot fordítottak szállásdíjra az év első öt hónapjában, ebből 2,4 milliárd forintot egyenlítettek ki üdülési csekkel és SZÉP-kártyával.

A szövetség tájékoztatása szerint a beutazás szempontjából meghatározó tíz legnagyobb piac mindegyikénél – Ausztriát és Nagy-Britanniát leszámítva – nőtt a szállodai vendégéjszakák száma, közülük kétszámjegyű volt az orosz, az olasz, a román, a spanyol és a cseh vendégéjszakák számának emelkedése.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 28.

Nemcsak IT-feladat a közelgő, nagy SAP-átállás

A következő időszakban azoknak az SAP-rendszert használó nagyvállalatoknak is át kell állniuk a megoldás új, S/4HANA változatára, akik maguktól ezt egyébként nem feltétlenül tennék meg, mert a gyártó 2027-től nem támogatja tovább a korábbi kiadásokat. Az új változat sok esetben azonban egy teljesen más architektúra, az átállás sok tekintetben csaknem olyan, mintha egy teljesen új ERP-rendszert kellene bevezetni. Ez komoly kihívásokat támaszthat a felhasználók felé, egy nem megfelelően vezényelt átállás pedig akár jelentősen visszavetheti a cég eredményességét ‒ figyelmeztet a Helix Consulting vezetője.