Jön a rendkívüli lakásbiztosítási kampány, elindult az ügyfelek tájékoztatása


A Nemzetgazdasági Minisztérium koordinációjával figyelemfelhívó médiakampányt indít a kormány, hogy felhívja a figyelmet arra a rendkívüli időszakra, amelynek keretében márciusban a lakásbiztosítással rendelkezők plusz költségek nélkül, azaz ingyenesen felülvizsgálhatják és újraköthetik szerződéseiket.

Kiemelték, annak ellenére, hogy a magyar otthonok közel háromnegyede rendelkezik lakásbiztosítással, a szerződések sokszor elavultak, ami elsősorban az alulbiztosítottságban nyilvánul meg. Ez azt jelenti, hogy a sokszor évekkel, akár évtizedekkel ezelőtt létrejött biztosítások összege nagymértékben elmaradhat az ingatlanok aktuális újjáépítési értékétől. Így egy esetleges káresemény bekövetkezésekor az nem tudja fedezni az újjáépítés vagy a hasonló lakásra történő csere költségét. Emellett az is kihívást jelent, hogy a szerződések számos esetben nem nyújtanak megfelelő védelmet olyan károkra, amelyek nagyobb valószínűséggel bekövetkezhetnek (jég és szél okozta káresemények).

Felidézték, a kormány arról döntött, hogy 2024. márciusától kezdődően egy extra, a váltás költségeit tekintve ingyenes időszakot hoz létre a biztosítások megújítása érdekében. Ez az időszak a már meglévő biztosítás évfordulójától függetlenül lehetőséget ad annak felmondására és újrakötésére. A lehetőségről a biztosítótársaságoknak 2024. február 15-ig kell értesíteniük a lakosságot.

A lakosság széleskörű tájékoztatása érdekében a kormány, valamint a Magyar Nemzeti Bank tájékoztató lakásbiztosítási kampányt kezd annak érdekében, hogy a magyar családok figyelmét a lakásbiztosítási szerződések felülvizsgálatának fontosságára irányítsa. A megfelelő lakásbiztosítás kiválasztása az egyik legfontosabb pénzügyi döntés a magyar családok számára, amelyhez kellő körültekintés szükséges annak érdekében, hogy felesleges költségektől és elkerülhető károktól kímélje meg a családokat – írták a közleményben.

Az intézkedés kapcsán Kovács Zsolt, a Nemzetgazdasági Minisztérium miniszteri biztosa kiemelte: „a márciusi rendkívüli időszak bevezetése több aspektusból is úttörő kezdeményezés. Egyrészt jelentősen hozzájárulhat a hazai biztosítási piacon jelen lévő alulbiztosítottság orvoslásához. Másrészt jelentősen élénkítheti a biztosítók és közvetítők közötti versenyt, ezáltal a díjak csökkenhetnek, a szolgáltatási színvonal pedig emelkedhet, amely érdemben járul hozzá a családok védelméhez”.

A lakásbiztosítással rendelkezők március folyamán a biztosítótársaságoknál, bankjuknál, a biztosításközvetítőknél, valamint az interneten elérhető kalkulátorok és ajánlatok segítségével is tájékozódhatnak szerződéseik újrakötési lehetőségeiről. Az egyéni igények felmérését, a lehetőségek feltérképezését ugyanakkor már február folyamán javasolt megkezdeniük az ügyfeleknek – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

Ez pörgeti fel a használtautó-piacot a következő hónapokban

A Datahouse adatai alapján az idei első negyedévben jelentősen növekedett a hazai használtautó-piac. A Használtautó.hu és money.hu szakértői szerint a következő hónapokban további ugrás várható, aminek egyrészt a magánvásárlók rég látott aktivitása, másrészt a kedvezőbb hitelkörnyezet és a tavalyinál alacsonyabb kamatszint is megágyazhat.

2024. május 9.

Mostantól a kisvállalkozók is pár perc alatt megmérhetik a karbonlábnyomukat

Új fejezet kezdődik a kis- és egyéni vállalkozások számára: egyre többen követelhetik meg a beszállítóiktól, hogy elkötelezettséget mutassanak a fenntarthatóság terén. A társadalom részéről is egyre nagyobb az igény, hogy a vállalkozások környezetvédelmi törekvései átláthatóak legyenek. Kevés cég tudja azonban, hogy mekkora a karbonlábnyoma és hogyan tudná csökkenteni azt. Íme pár hasznos tipp a kibocsátás minimalizálására.

2024. május 9.

Az adományozásban rejlő lehetőség

„Nem kell szentnek lenni ahhoz, hogy segíteni tudjunk. Ha keresünk, ha nyitott szemmel járunk, akkor rájövünk, hogy rengeteg lehetőség van, és rengeteg jó ügy, ami mellé be lehet állni” – fogalmaz Forgács-Fábián Sára, az Amigos a gyerekekért mozgalom alapítója a FoxPost videóriportjában. Szavai tökéletesen kifejezik a vállalat társadalmi felelősségvállalásának lényegét.