Késhet az e-útdíj bevezetése


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az év első munkanapján nem írta alá a szerződést a pályázaton nyertes Getronics.


Az e-útdíj tenderen nyertes Getronics az év első munkanapján levélben közölte az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-vel: nem áll készen az elektronikus útdíjrendszer szerződésének aláírására – írja a Népszabadság. A Magyar Nemzet úgy tudja, ennek oka az, hogy a cég mellé betársult norvég Q-Free ASA kiszállna az üzletből.

A helyzet így teljesen bizonytalanná vált: elvileg elképzelhető, hogy a tenderen 34,89 milliárd forintos ajánlatával győztes céggel mégis megállapodást kötnek a törvényes határidőn belül, de az is lehetséges, hogy az ÁAK egyszerre kezd tárgyalásokat a győztessel és a nála érdemben több pénzt kérő, a tenderen második T-Systems-szel, mint ahogy az is, hogy a késlekedés miatt nem vezetik be július elsejétől a megtett úttal arányos díjfizetést a teherautók számára a hazai közutakon. Ez utóbbi verzió jelentős díjbevételtől fosztaná meg a büdzsét.

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. július 5.

A BYD és az Ayvens együttműködik az európai elektromos átállás folyamatában

Szándéknyilatkozatot írt alá a BYD kínai elektromosjármű-gyártó és az Ayvens nemzetközi flottakezelő szolgáltató arról, hogy együttműködnek az új energiákkal hajtott személyautók és könnyű haszonjárművek terjesztésének érdekében az európai piacon – tájékoztatta a BYD PR Hungary szerdán közleményben.

2024. július 5.

KSH: 5,2 százalékkal csökkent az ipari termelés

Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. 2024. májusban az export euróban számított értéke 8,8, míg az importé 9,0 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól.