Kéthónapos várólistára panaszkodnak az autóimportőrök


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerint elfogadhatatlan helyzet alakult ki a külföldről importált autók magyarországi forgalomba helyezésével kapcsolatban.

Az idei év végére szinte ellehetetlenült az első műszaki vizsgáztatás lehetősége a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál (NKH), a várakozási idő országos szinten meghaladja az egy hónapot, Budapesten pedig a kettőt – derül ki az MGOE közleményéből.

Már a járvány tavaszi időszakában is sok problémát okozott a rendszer túlterheltsége. Az utóbbi években az import autók számának növekedésével nem tartott lépést a vizsgáló állomások teljesítő képessége. A megyei kormányhivatalok az esetek többségében erejükön felül segítették a helyzet normalizálását, ugyanakkor a kapacitások nem teszik lehetővé a várakozási idő elfogadható mértékűre, 3-5 munkanapra csökkentését.

Az egyesület azt kéri az illetékes tárcától, hogy az átmeneti időszakban munka-átszervezéssel, túlmunka elrendelésével növeljék meg a Budapesti vizsgabázisok kapacitását úgy, hogy a várakozási idő legfeljebb 20 napra csökkenjen. Azt is szeretnék elérni, hogy tegyék lehetővé a bejelentkezést a külföldi autók forgalomba helyezésére a budapesti vizsgáló állomásokon, mivel tapasztalatuk alapján a szervezési hibák miatt a várakozási idő két hónap, miközben a két vizsgabázis a kapacitásánál lényegesen kisebb hatékonysággal működik.

Jövő februárig a vizsgabázisok számának bővítést tartják szükségesnek úgy, hogy a várakozási idő ne haladhassa meg az 5 munkanapot és az egy járműre jutó ügyintézési idő a két órát. Ha ez nem lehetséges, akkor kiszervezéssel kell megoldani a helyzetet, mivel a jelenlegi állapot tarthatatlan – írták.

A probléma megoldása nem tűr halasztást, mivel az ágazatban érintett cégek és magánszemélyek indokolatlanul jelentős hátrányt szenvednek, éves szinten legalább 170-180 ezer esetben.

Az MGOE-nek jelenleg 120 tagja van, a regisztrált, működő gépjárműkereskedések száma Magyarországon 3000-3500 közé tehető az információik szerint.

A Datahouse adatai szerint 2019-ben, 1,5 százalékos csökkenéssel, 156 475 autó érkezett Magyarországra.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 30.

Jól megy a Mercedesnek Kecskeméten

Tovább növelte árbevételét a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2023-ban, az előző évi, csaknem 4 milliárd euróval szemben tavaly több mint 5 milliárd eurót ért el; és az adózás előtti nyeresége is nőtt, a 2022-es több mint 96 millió euró után tavaly mintegy 103 millió euró lett – közölte a társaság.

2024. május 29.

Ritkán vásárolnak ingatlant a külföldiek

Az utóbbi fél évben a vevők kevesebb mint három százaléka volt külföldi állampolgár: az Otthon Centrum adatai szerint a legtöbbet a kínaiak költik, akik a magyar átlag majdnem másfélszereséért vásárolnak.

2024. május 29.

Nem mindenkinek jutnak EU-s források

(Újra)Indul idén nyáron a 2021-2027-es EU költségvetéshez kapcsolódó pályázati idény, hiszen 2023 év végén az ún. Igazságügyi reform Bizottsági elfogadásával jelentős, 10,4 mrd euró összegű forrást szabadítottak fel Magyarország számára. Ennek eredményeként több, a gazdasági szereplők által is már nagyon várt operatív program pályázatai nyílhatnak meg. A kohéziós források mellett energetikai fejlesztések támogatására szolgáló pályázatok kiírására számíthatunk még az idén – hangsúlyozták a Niveus Consulting Group pályázatírási és tanácsadási üzletágának szakértői.