Kilőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma márciusban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 Márciusban a kiskereskedelmi forgalom – a jelentős bázishatás eredményeként – 16,2 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 0,2 százalékkal nagyobb, azaz lényegében a tavaly márciusival megegyező volt a forgalom., míg a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 29,7 százalékkal nőtt.

A textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 320,4 százalékkal, vagyis több mint négyszeresére, a használtcikk-üzletekben 238,7 százalékkal háromszorosára, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 75,3 százalékkal nőtt az értékesítés, amiben jelentősen közre játszott a tavaly márciusi alacsony bázis is.

Az üzemanyag-kiskereskedelemben – a hó közepi ünnephez kapcsolódó többletvásárlások miatt – 51,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakihoz viszonyítva.
Az első negyedévben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adata szerint 10,5, a naptárhatástól megtisztítva 10,3 százalékkal nagyobb volt, mint a múlt év azonos időszakában.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2021. május 6.

140 milliárd forintos rekordforgalma volt a webshopoknak márciusban

Márciusban a nyers adat szerint 1,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2,0 százakkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakihoz képest, ezen belül az internetes kiskereskedelem volumene 61,8 százalékkal bővült.
2020. november 27.

30 százalékos növekedést hozhat az e-kereskedelemben a járvány

Az online kereskedelem forgalma tekintetében, az utolsó negyedévre a GKI Digital és az Árukereső.hu összességében, 25-30 százalékos növekedéssel számol, amivel az év egésze is 30 százalékos növekedés fölé kerülhet, amely kétszerese a tavalyi év bővülési ütemének.