Leszerepelt az autósboltok többsége


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az autókereskedések, autószervizek, és autósboltok nagyjából felénél találtak szabálysértést a hatóságok.


Összehangolt országos ellenőrző akciót szervezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az ellenőrzött autókereskedések, autószervizek, és autósboltok közül minden második helyen volt valamilyen jogsértés, a vizsgált alkatrészek közül pedig minden tizenkettedikkel volt valamilyen probléma – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kedden az MTI-vel.

Az országos akcióban 301 ellenőrzést végeztek a szakemberek, 163 alkalommal találtak valamilyen szabálytalanságot, ami 54 százalékos arány.

A legtöbb probléma az autósboltokban a hiányos tartalmú vagy egyáltalán át sem adott jótállási jegyekkel volt az esetek 50,7 százalékában, az autószervizekben az esetek 30 százalékában a szolgáltatási díjakat nem tüntették fel. Az autósboltokban sokszor hiányzott az eladási ár és az esetek 37 százalékában az egységár is.

Az ellenőrzött 103 autószervizből 51-ben, míg a vizsgált 187 autósbolt, illetve autóalkatrész kereskedés közül 111 esetben, 59 százalékban tapasztaltak szabálytalanságot a szakemberek.

A vizsgálták a megfelelő ártájékoztatást is: 200 üzletből és vállalkozásból 42-nél találtak szabálytalanságot. Az üzletekben 34 349 termékből 11 607 terméknél hiányzott az ár. Ezt a készlet nagyságával, és a gyorsan változó árakkal magyarázták az alkalmazottak.

A vizsgált 101 autószervizből 41-nél jogsértést tapasztaltak az ellenőrök a szolgáltatási díjak kiszámításánál. Hiányzott a szolgáltatási díj, vagy nem volt egyértelmű, vagy nem volt jól olvasható. Az is előfordult, hogy nem adtak tájékoztatást a javítás óradíjáról, vagy azt nem megfelelően tüntették fel.

Az ellenőrök azt is vizsgálták, hogy a vállalkozások megfelelő tájékoztatást adnak-e a szavatossági és jótállási jogokkal kapcsolatban, illetve, hogy adnak-e jótállási jegyet, azok szabályosak-e. A vizsgált 177 tájékoztatás közül 41 valamilyen szempontból félrevezető volt. A jótállási jegyeket 73 esetben vizsgálták, 37 alkalommal tártak fel valamilyen szabálytalanságot, ami 51 százalékos kifogásolási arány. Az ellenőrzött vállalkozások 14 alkalommal, a vizsgált esetek 19 százalékában egyáltalán nem adtak át jótállási jegyet.

Közölték: a szabálytalanságot sok esetben az okozta, hogy a vállalkozások nem voltak tisztában azzal a jogszabály-módosítással, amely szerint a gépjárművek 10 ezer forint feletti alkatrészei, illetve tartozékai is jótállásköteles termékek lettek tavaly szeptember 15-től.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 2.

A GVH aktívan támogatja a magyar elnökség célkitűzéseit

A tiszta piaci verseny a gazdasági versenyképesség alapvető feltétele, az EU nyugat-balkáni bővítése pedig magyar nemzeti érdek, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) aktívan támogatja a hétfőn kezdődött magyar EU-elnökség célkitűzéseit – közölte a GVH hétfőn.

2024. július 1.

Szomszédainknál erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató: felveszi a Prohuman nevet a szerb leánycég

Prohuman néven folytatja tevékenységét Szerbiában a CityScope HR-szolgáltató, amely tavaly került az immár 7 országban működő magyar tulajdonú cégcsoport irányítása alá. Tovább erősödik a Prohuman Szlovéniában is, ahol a két évtizedes szakmai tapasztalattal bíró Slavica Jerebet nevezték ki az ügyvezető igazgatói posztra. A 20 éves, több mint ezer ügyfelet kiszolgáló és mintegy 25 ezer embernek munkát adó Prohuman Group nem titkolt célja, hogy a hazai piacvezető és meghatározó régiós szerep után egész Kelet-Közép-Európa első számú HR-szolgáltatójává váljon.