Már a közép- és nagyvállalatok 31 százaléka alkalmaz mesterséges intelligenciát (AI)


A közép- és nagyvállalatok 31 százaléka rendszeresen, további 19 százalékuk kísérleti jelleggel már most is alkalmaz valamelyik folyamatában mesterséges intelligenciát – derült ki a United Call Centers (UCC) vállalati döntéshozók körében végzett nemzetközi felméréséből. A válaszadók 38 százalék tartja úgy, hogy az AI bevezetése jelentősen javítja vállalata versenyképességét és innovációs képességét, és 44 százalékuk szerint a működés egyik kulcseleme lesz a mesterséges intelligencia.

A UCC az IBM üzleti partnereként az AI vállalati alkalmazásának főbb tényezőit mérte fel nyugat-európai és egyesült államokbeli vállalati döntéshozót elérő kérdőíves kutatásában. A kérdőívre érkező válaszuk tanúsága szerint a közepes és nagyobb méretű vállalatok fele már legalább kísérleti jelleggel alkalmazza az AI-t, és a cégek további 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ismeri, de még nem vezette be azt.

A válaszadók az egyes működési területek közül különösen az adatkezelés- és elemzés, az ügyfélszolgálat és – támogatás, valamint a marketing és az értékesítés területén vár jelentős hatást a mesterséges intelligencia alkalmazásától, de jelentős potenciált látnak a termékfejlesztés és -tervezés, illetve a pénzügyi és számviteli folyamatok fejlesztésében is.

A várható előnyöket illetően a felmérésben részt vevő döntéshozók közül az AI alkalmazás kapcsán a legtöbben a növekvő hatékonyságot és produktivitást emelték ki (94 százaléknyian), de a túlnyomó többség értékelte fontos tényezőnek a költségmegtakarítást (88%), valamint az alacsonyabb reakcióidőt és a gyorsabb döntéshozatalt (87%) is.

A döntéshozók 44 százaléka látja úgy, hogy a mesterséges intelligencia a jövőben kulcseleme lesz az üzleti stratégiának, és további 44 százalék szerint játszik majd fontos kiegészítő szerepet. A versenyképesség és innováció tekintetében 37 százaléknyian mérsékelt, 19 százaléknyian jelentős, további 19 százaléknyian pedig alapvető hatást várnak az AI bevezetésétől.

A felmérés kitért az AI-hoz kapcsolódó kihívásokra és korlátokra is. A válaszadók 38 százaléka fogalmazott meg az AI kapcsán biztonsági és adatvédelmi aggályokat, 37 százalék pedig elsősorban az emberi kapcsolatok hiányát emelte ki. Ugyanakkor a nyilatkozó döntéshozók 75 százaléka bizalmat szavazott a mesterséges intelligenciának azzal a megkötéssel, hogy rálátást szeretnének modell döntési mechanizmusaira.

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a piaci verseny hatására a nyilvánvaló kapcsolódó előnyök miatt a közép- és nagyvállalatok körében igen gyorsan, egyre szélesebb alkalmazási körben terjed a mesterséges intelligencia – magyarázta Kopcsó Balázs, a UCC technológiai vezetője. – A bevezetést és fejlesztést a cégek eltérő módon tervezik megoldani: 19 százalékuk a belső fejlesztés és kutatás útját preferálja, 25 százalék más vállalatokkal vagy kutatóintézetekkel folytatott együttműködést tervez, miközben 50 százaléknyian külső szakértőt bíz meg ezzel a feladattal.”

Forrás: United Call Centers


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.

2024. május 21.

Töretlen tendencia – csökkenő cégszám, csökkenő alapítási kedv

Csökkent a cégszám áprilisban is az OPTEN adatai szerint. Kétezer alatt az új vállalkozások száma. Minden második vállalkozás felszámolással szűnt meg. Az új eljárások során öt cégből négy felszámolással vagy kényszertörlési eljárással érintett.