Megugrott a környezetbarát autók értékesítése az első két hónapban
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Nagy lendületet vett a magyarországi újautópiac zöldülése az idén az első két hónapban, amit főként az új, szigorú európai emissziós normák hatásának tulajdonít a környezetbarát autók értékesítésében élen járó Toyota Central Europe Kft.
A járvány ugyan egyre nagyobb negatív hatással lehet a piac alakulására, fennáll a néhány hónapos rövid távú visszaesés lehetősége éppúgy, mint egy elhúzódó negatív trendé, azonban nyilvánvaló, hogy a piac zöldülése folytatódni fog – tették hozzá.
Tavaly a magyarországi újautó-értékesítések 6,9 százalékát tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók, az arány az idén február végéig már 15,6 százalékra ugrott – ismerteti az importőr cég a Datahouse adataira hivatkozva közleményében. A közlemény szerint az idén februárig a hazai újautó-eladások 13 százalékát tették ki az öntöltő hibrid elektromos autók, 1,3 százalékát a plug-in hibrid elektromos autók (PHEV), és további 1,3 százalékát az akkumulátoros elektromos autók (BEV).
A kormány környezetbarát autók vásárlását támogató programja jelenleg a plug-in hibrid elektromos és az akkumulátoros elektromos autók értékesítését támogatja. 2019-ben a teljes magyarországi újautó-értékesítés 1,9 százalékát, az értékesített környezetbarát autók 28 százalékát vásárolták meg támogatás segítségével. Az idén az első két hónapban már a teljes piac 2,6 százaléka, a zöldautó-eladások 16,6 százaléka volt támogatott jármű.
A környezetbarát autó mellett döntő vásárlók 83,4 százaléka ugyanakkor öntöltő hibridet (HEV) választott, amelyre nem terjed ki az állami támogatás. Ezek iránt a kereslet jelentősebben nőtt, ami arra utal, hogy a környezetbarát autózás mellett döntő vásárlók számára jelenleg a külső töltést nem igénylő, praktikusan használható HEV a legélhetőbb megoldás – jegyzi meg a közleményében a cég, amelynek értékesítésében a HEV 44,3 százalékot tesz ki.
A Toyota és prémium márkája, a Lexus már negyedik generációs hibrid elektromos hajtását kínálja járműveiben, de mára szinte valamennyi autógyártó kínálatában megjelentek a részben vagy teljesen elektromos modellek.
A Toyota és a Lexus 2019-ben együtt a magyarországi zöldautó-eladások 57,5 százalékát adta, a hibrid értékesítések 92,4 százalékát jegyezte, ez utóbbi 6435 darab volt. Az idén februárig a két márka együtt a magyarországi részben vagy teljesen elektromos autók 34,1 százalékát és a hibridek 40,8 százalékát (1319 darab) adta el.
A Toyota 2019-ben a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó-piacon 12 168 új autót értékesített, ez 8,1 százalékos bővülés volt az előző évhez képest, míg a Lexus 751 új autót adott el, 1,8 százalékkal növekedve. Az idén február végéig a Toyota 2619 új autót adott el (+86,4 százalék), a Lexus 148-at (+28,7 százalék).
(MTI)
Kapcsolódó cikkek
PwC: radikálisan átalakul az autópiac
Az új megosztási módok elterjedése miatt a gépkocsik száma Európában 280 millióról 200 millióra, míg az Egyesült Államokban 270 millióról 212 millióra csökkenhet 2030-ig. Ezzel szemben Kína gépkocsiállománya 180 millióról 280 millió darabra nő.