Nagyot nőtt a Gazdasági Versenyhivatalhoz érkező panaszok száma Koronavírus

Szerző: Adó Online
Dátum: 2020. szeptember 28.
Címkék: , ,
Rovat:
Az emelkedés az amúgy is bővülő online kereskedelmi forgalmat még inkább növelő koronavírus-járvánnyal magyarázható – mondta Rigó Csaba Balázs, a hivatal elnöke hétfőn az M1 aktuális csatornán.

Ilyen helyzetben rendkívül fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, hogy mit vásárolnak – fűzte hozzá. Mint mondta, a GVH már márciusban felhívta a fogyasztók figyelmét az internetes vásárlás buktatóira, illetve a hirdetőket is emlékeztették a jogszerű hirdetés szabályaira.

Az elmúlt időszakban megjelentek a koronavírussal kapcsolatos félrevezető, szélsőséges reklámok, de emellett étrend-kiegészítő vásárlásával és online szállásfoglalással kapcsolatban is érkeztek panaszok – mondta. A hivatal jelenleg négy eljárást folytat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt weboldal üzemeltetőkkel szemben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


2,5 milliárd forintos GVH-bírságot kapott a Booking.com
2020. április 28.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal megtiltotta a holland vállalatnak agresszív értékesítési módszereinek folytatását - közölte a versenyhivatal kedden.

A GVH 1,176 milliárd forintra büntette a Vodafone-t
2019. december 14.

Ismétlődő jogsértés miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,176 milliárd forintra büntette a Vodafone-t - közölte a versenyhivatal szombaton. A Vodafone közölte: nem ért egyet a döntéssel és bírósághoz fordul.