Nem ösztönöz bankváltásra a tranzakciós illeték


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Továbbra is alacsony a bankváltások száma, egyelőre a tranzakciós illeték sem növelte a banki mobilitást: a Banki Mobilitási Index értéke a tavalyi felmérés óta mindössze két ponttal, 32,2 pontra nőtt – derül ki a Budapest Bank (BB) megbízásából készült kutatásból.


A BB a lakossági ügyfelek bankhűségének feltérképezése céljából 2012-ben indított évente ismétlődő kutatás-sorozatot, amely azt vizsgálja, hogyan viszonyulnak a magyarok elsődleges bankjukhoz (ahová rendszeres összeg, például a fizetésük érkezik, és ahol kártyájuk és/vagy csoportos beszedési és/vagy állandó átutalási megbízásuk van). A jelenlegi kutatást az Ipsos Zrt. végezte 2013 májusában, a 18-65 éves banki kapcsolattal és önálló jövedelemmel rendelkező magyar lakosság körében, 500 fős mintán. A Banki Mobilitás Index 100 fokú skálán méri az elsődleges bankhoz való hűséget: minél magasabb az index értéke, annál erősebb a bankváltási szándék az ügyfelek körében.

A kutatás szerint a magyarok közel 90 százaléka elégedett a bankjával és megbízik benne. Azoknak a nagy része sem keres azonban más pénzintézetet, aki elégedetlen, mert nem akar a bankváltással bajlódni.

A válaszadók 85 százaléka időről időre ellenőrzi banki költségeit, elsősorban a havi számlavezetési díjra és az ATM használatának díjára figyelnek. Arra viszont már csak a lakosság egynegyede fordít figyelmet, hogy ezeket más pénzintézetek ajánlataival is összehasonlítsa. Az utóbbi sem eredményezett azonban nagyobb mobilitást, az összehasonlítók közül mindössze 10 százalékkal nagyobb arányban tartják elképzelhetőnek, hogy bankot váltanak a következő egy évben.

A tranzakciós illeték bevezetése óta a magyarok több mint fele nem érzékelt költségnövekedést, és nem is vizsgálta felül bankja díjszabásait. Azok, akik észlelték a banki díjak emelkedését az év eleje óta, erre a leggyakrabban úgy reagáltak, hogy csökkentették a megdrágult tranzakciók számát (30 százalék). A megkérdezettek 25 százaléka szerint azonban olyan kicsi a változás, amely nem indokolja bankolási szokásai megváltoztatását.

A bankon belüli számlaváltások aránya is elenyésző volt (6 százalék) az elmúlt fél évben, a díjnövekedést érzékelők ugyanilyen arányban kerestek bankon belül kedvezőbb költségű számlacsomagot.

Az összes válaszadó közel 60 százaléka számára a költségnövekedés önmagában nem indok a bankváltásra, azonban havi 500 forintos díjemelkedés esetén már 30 százalék venné fontolóra, hogy új szolgáltatót válasszon.

Bár a lakosság 90 százaléka nem tervezi főbankjának leváltását a következő egy évben, ha megkeresnék egy kedvező ajánlattal, a válaszadók fele már elgondolkodna, hogy kipróbáljon egy új bankot. A megkérdezettek főként kedvező folyószámlacsomag-ajánlatok (51 százalék) és számlanyitási akciók (41 százalék) esetén fontolnák meg, hogy egy másik pénzintézetre váltsanak, míg a megtakarítási és hitelajánlatok kevésbé tudják megmozdítani az ügyfeleket.

(Forrás: MTI)

Mérlegképes Kreditkártya

Szerezze meg Ön is kötelező kreditpontjait Kiadónk minőségi képzésein! További részletekért kattintson ide!

Rodin mérlegképes kreditpontos rendezvények – további részletek itt.

A Complex Kiadó kreditpontot érő kiadványai

 


Kapcsolódó cikkek

2024. július 5.

A 4iG megvásárolja a PR-Telecom százszázalékos tulajdonrészét

A 4iG megvásárolja a PR-Telecom Távközlési Zrt. (PR-Telecom) százszázalékos tulajdonrészét, az akvizíció mintegy 250 ezer háztartással, és 55 ezer vezetékes előfizetővel növeli a vállalatcsoport ügyfélbázisát, míg vezetékes infrastruktúrája 3400 kilométer hálózattal bővül – közölte a 4iG magyarországi regionális vezetékes távközlési szolgáltató pénteken.

2024. július 5.

Budapesti Békéltető Testület: milyen jogi lehetőségei vannak az utasoknak, ha késik vagy kimarad a repülő?

A szélsőséges járatkésések és járattörlések okán a napokban nyolc új vizsgálat indult, így összesen már tizenegy vizsgálat van folyamatban a fogyasztóvédelmi hatóságnál. Az utóbbi időben tapasztalt elfogadhatatlan esetek gyakorisága miatt a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által működtetett Budapesti Békéltető Testület (BBT) kötelességének érzi, hogy az aktuális helyzetekre reagálva tájékoztassa az utasokat az őket megillető fogyasztói jogokról és a légitársaságok kötelezettségeiről, miközben arra is szeretne rávilágítani, hogy a károsultak hova fordulhatnak jogi segítségért, ha a számukra kellemetlenséget okozó utasszállítók nem jártak el a kötelezettségeiknek megfelelően vagy épp elutasították panaszaikat.

2024. július 4.

Áprilisi növekedés az építőiparban: Mit jelent a csökkenő cégszám

Az építőipar stabilizációja irányába mutat az idei év első négy hónapjának gazdasági teljesítménye. Kísért a múlt, további cégszámcsökkenés májusban, közel ezerrel kevesebb vállalkozás az idei évben. A cégalapítási kedv mélyponton, az elmúlt hat év legalacsonyabb aktivitása az első 5 hónapban.