Nőtt az eladott új autók száma


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Májusban 5883 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 2 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban – közölte a Jato Dynamics autóipari információ-szolgáltató cég.


A Jato Dynamics legfrissebb összesítése szerint májusban 1217 új, 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjárművet is forgalomba helyeztek Magyarországon, 11 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Májusban a legsikeresebb autómárka – személyautó és összes haszongépjármű – 13,3 százalékos eladási részesedéssel a Ford volt, a márka összesen 961 gépjárművet adott el az ötödik hónapban.

A személyautók piacát tekintve a győztes az Opel volt 705 kocsival és 12 százalékos piaci részesedéssel, a második a Ford (628), a harmadik a Skoda (506), amelyet a Volkswagen (477) és a Suzuki (432) követ a listán.

A magyar gépjárműpiac a céges és a magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó forgalomba helyezések többsége céges, ami 75 százalékot tesz ki, míg a magáneladások csak 25 százalékot érnek el – tartalmazza az összegzés.

Kiskönyvtár az áfáról 3. rész: Áfalevonás és áfa-visszaigénylés

Gyakorlati példákon keresztül bemutatjuk az adólevonási jog természetét, szabályait, az adólevonás általános és különös feltételeit, kitérve a speciális termék- és szolgáltatáskörökre. Ismertetjük az adólevonás tárgyi feltételeit, valamint az áfa-visszaigénylés jelenleg hatályos rendszerét.

Rendelje meg most! Ára mindössze 2990 Ft+ 5% áfa

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az MTI-hez eljuttatott piaci előrejelzésében közölte: a személyautók eladásában bekövetkezett piaci növekedés megfelel az előrejelzésüknek. Bíznak abban, hogy folytatódik a magánvásárlók visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is. A magánvásárlók jelenleg inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, és azt valószínűsítik, hogy a céges vásárlások egy része magánjellegű, csupán az áfa-visszaigénylése miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és finanszírozásba – közölték.

Sajnálatosnak nevezik, hogy a drasztikusan növekvő és az újautó-import volumenét jelentősen meghaladó importált használt személyautók átlagéletkora meghaladja a 11 évet. Ez az autópark öregedésének folytatódását, a károsanyag-kibocsátás növekedését, és a közlekedés-biztonság csökkenését okozza, miközben a használtautó import a joghézagok kihasználásával az áfa elkerülésében élen jár – írták.

Az MGE szerint a haszongépjármű-piacot továbbra is jelentősen motiválja a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja (nhp), így az a válság előtti potenciál közelében van, ami pozitív folyamat. Mivel az nhp ebben az évben biztosan megmarad, az MGE optimista a teljes haszonjármű-piac növekedési kilátásait illetően.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.