Online rendelünk, készpénzzel fizetünk


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell1 – jelzi a K&H.

Egyre nagyobb teret hódít az internetes vásárlás. A tavalyi évben a hazai online értékesítés forgalma elérte a nettó 545 milliárd forintot, ezzel a teljes magyar kereskedelmi forgalom 6,2%-a zajlott a virtuális térben. „Az okostelefonok világában, amikor egy nap átlagosan 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunk után, és szinte állandóan online vagyunk, nem meglepő, hogy az e-kereskedelem közel hatszoros, 27%-os forgalomnövekedést tudhatott magáénak 2017-ben, mint a hagyományos kiskereskedelem (4,7%)” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. adatai alapján. „A határ a csillagos ég lehet, ehhez azonban arra is szükség van, hogy a hazai vállalkozások digitálisan fejlesszék magukat, hiszen eközben a Deloitte2 felmérése szerint a kkv-k közel felének, 44%-ának van egyáltalán honlapja” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. „Ahhoz, hogy egy vállalkozás beszállhasson az e-kereskedelembe, az első és legfontosabb technikai lépés a digitalizáció vonalán a weboldal létrehozása, amit a webshop kialakítása és a fizetési megoldások kitalálása követ” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Még mindig ragaszkodunk a készpénzhez

Az online térben magától értetődő lehet, hogy a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb mód. Ehhez képest az eNET kutatása szerint a vásárlók kétharmada az utánvétes készpénzfizetést részesíti előnyben (65%) és a webáruházaknál is ez az opció a legelterjedtebb (94%), de egyre nő az igény az interneten keresztüli bankkártyás fizetés iránt (46%).

„Úgy tűnik, egyelőre nehezen tudunk szabadulni a készpénztől, a jövőbeni irány azonban egyértelműen a digitális fizetés terjedése. Az üzletek nagy részében ma is gond nélkül lehet bankkártyával fizetni, hiszen mintegy 118 ezer bankkártya-elfogadó terminál van használatban Magyarországon, az internetes elfogadóhelyek száma – közel 9200 – azonban még gyerekcipőben jár” – mondta el a szakember.

A K&H a kezdetektől komoly szerepet vállalt a terminálok kiépítésében, elsődlegesen az olyan hagyományos elfogadóhelyeken, mint a szállodák és az éttermek, az elmúlt években pedig főként a kkv-k ilyen irányú igényeinek kiszolgálására fókuszált.

„Hét évvel ezelőtt a K&H piacvezetőként jelent meg az egyérintéses POS terminálok kihelyezésével, azóta kizárólag ilyen típusú eszközök kiépítése történik. A tavalyi évhez képest dinamikusan, mintegy 30%-kal nőtt a POS fizetési forgalom ügyfeleinknél. A vásárlók részéről tehát egyértelműen érezhető az igény növekedése az egyérintéses kártya-elfogadóhelyek iránt, amit a kkv-szektornak is érdemes figyelembe vennie” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 17.

Kétszáz milliárd forintra pályázhatnak a vállalkozások

Szeptember 17-től két új, összesen 200 milliárd forint értékű felhívásra pályázhatnak a vállalkozások: a feldolgozó üzemek komplex fejlesztésének támogatása kapcsán 150 milliárd forint, míg az állattartó telepek kisebb léptékű beruházásaihoz 50 milliárd forint áll rendelkezésre – közölte az Agrárminisztérium.

2024. szeptember 17.

Zuhant az EU-val folytatott brit kereskedelem

Meredeken visszaesett az Európai Unió és Nagy-Britannia kétoldalú kereskedelmének értéke a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) óta az egyik vezető brit gazdaságkutató műhely kedden ismertetett átfogó tanulmánya szerint.

2024. szeptember 17.

Nőtt az MVM csoport adózott eredménye az első fél évben

Az MVM csoport konszolidált értékesítési árbevétele 2156 milliárd forint volt az idei első hat hónapban a tavalyi első fél évben elért 2769 milliárd forint után, adózott eredménye 222 milliárd forintra nőtt a tavaly ugyanebben az időszakban elért 209 milliárd forintos nyereségről – tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden.