Szárnyal a BMW


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Újabb értékesítési rekordot ért el októberben a BMW a SUV modellek és a Mini márka élénk keresletének köszönhetően. 


A BMW AG. honlapján közzétett jelentés szerint a BMW októberben világszerte az egy évvel korábbinál 2,3 százalékkal több, 196 ezer autót értékesített, ami újabb eladási rekord. Minden harmadik eladott autó SUV modell volt.

A Mercedes-Benz azonban rohamos ütemben hozza be lemaradását a BMW mögött: októberben 173 ezer autót értékesített, 11,5 százalékkal többet, mint 2015 októberében. Az Audi 1,2 százalékkal 151 ezerre növelte eladásait októberben. 

Európában a BMW 6,4 százalékkal 91 ezerre, Ázsiában 6,6 százalékkal 63 ezerre növelte eladásait októberben. Az Egyesült Államokban viszont 16,6 százalékkal 28 ezerre csökkentek a BMW eladásai. 

[htmlbox adomozaik]

 

A BMW márkából 166 ezret adott el a konszern, 1,1 százalékkal többet az előző évinél. A Mini márkából októberben 8,9 százalékkal több, 28 ezer kelt el.

Az év első tíz hónapjában a BMW konszern 1,94 millió autót adott el márkáiból, 5,8 százalékkal többet, mint tavaly. A Mini márka eladásai 7,3 százalékkal 292 ezerre melkedtek a január-októberi periódusban. 

A BMW motorkerékpárokból 19,1 százalékkal 11 ezerre növelte eladásait októberben és 2,3 százalékkal 127 ezerre az év első tíz hónapjában.

A BMW az első elektromos autója bemutatása óta most november elején értékesítette a százezredik példányt. A százezer elektromos BMW autónak közel a fele az idén készült el. Az első tíz hónapban 47 ezret értékesített a konszern.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 3.

Mabisz: megközelítette az egymilliót a szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítással rendelkezők száma tavaly

Az üzleti alapú szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítási szerződéssel, illetve az ilyen biztosítási védelemmel rendelkezők száma elérte a 947 ezret tavaly, a biztosítás által fedezett egészségügyi ellátások költsége pedig alig 20 milliárd forintról csaknem 27 milliárd forintra nőtt egy év alatt – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) hétfőn.

2024. július 3.

Díjkorrekciók és új díjcsomagok a mobilszolgáltatások piacán

Az idei év igen jelentős átrendeződést hozott a mobilszolgáltatások piacán. Az év eleji kisebb-nagyobb mértékű roamingadatkeret-emeléseket követően március elejétől mindegyik jelentős mobilszolgáltató inflációkövető díjkorrekciót vezetett be, majd alig egy-másfél hónapon belül sorra mindhárom szolgáltató teljesen megújította az előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagjainak kínálatát, és többségében rövidesen lezárta vagy már bejelentette, hogy lezárja a korábban előfizethető, díjkorrekcióval megemelt havi díjú tarifacsomagjait.

2024. július 3.

A beruházások hatása a kisvállalati adóalapra

Adórendszerünk többféle kedvező szabály, adóelőny révén kívánja ösztönözni a vállalkozásokat különféle beruházások elvégzésére. A társasági adóban következő a képlet; az adózó a számviteli előírások szerint elszámolt értékcsökkenéssel növeli, míg a társasági adó szabályai szerint elszámolt értékcsökkenéssel csökkenti az adózás előtti eredményét, illetve adott esetben a beruházásra tekintettel adóalap-, illetve adókedvezményt érvényesít (pl. fejlesztési tartalékképzés, kis-, és középvállalkozások beruházási adóalap-kedvezménye, fejlesztési adókedvezmény stb.)