Újabb 50 dinamikusan növekvő vállalattal bővült a BÉT50 kiadványsorozat


Újabb 50 sikeres és dinamikusan növekvő magyar vállalattal bővült az immár nyolcadik alkalommal megjelenő BÉT50 kiadványsorozat, ezzel a Budapest Értéktőzsde (BÉT) kis- és középvállalkozói közösségét összefogó „Ötvenek klubja” 400 tagra emelkedett – tájékoztatta a BÉT csütörtökön.

A közlemény szerint a BÉT50 kiadvány célja, hogy felhívja a gazdasági szektor és a nyilvánosság figyelmét a kiemelkedő teljesítményt nyújtó, nemzetközi szinten is versenyképes, hazai tulajdonú vállalatokra.

A közösség tagjait minden évben a BÉT szakmai partnerével – idén az EY nemzetközi könyvvizsgáló céggel – közösen választja ki, figyelembe véve a vállalatok pénzügyi mutatóit, aktuális piaci helyzetét és jövőképét.

A BET honlapján szereplő adatok szerint az idei kiadványban szereplő félszáz vállalat összesített árbevétele meghaladta a 620 milliárd forintot, az átlagos EBITDA (kamat, értékcsökkenés és adózás előtti eredmény) marzsa a 17 százalékot, a foglalkoztatottak száma pedig a 25 ezret.

A BÉT50 2023-as listáján legnagyobb arányban feldolgozóipari cégek szerepeltek (15), majd kereskedelmi vállalatok (12), és első ízben egy űripari vállalkozás is felkerült. A társaságok 13 vármegyéből kerültek ki, ezek közül Pest továbbra is az élen áll, 30 vállalattal.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.