Változóban a banki kkv-stratégiák


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az elmúlt időszakban a bankok zöme elsősorban a hiteltermékekre koncentrált a kis- és középvállalkozói ügyfeleinél, és gyakran a „növekedjünk az ügyfélbázissal együtt” stratégiáját követte: ám most szükségszerű változások várhatók az üzletpolitikákban – derül ki a Zeb, az EFMA és az Erste csoport közös tanulmányából.

A tanulmány készítői szerint a hitelek értékesítésének lehetősége és az egyszerűen elérhető refinanszírozási források féloldalas bevételi szerkezethez vezettek, ahol a hitelezésből származó bevételek (a költségek és a kockázatok leszámítása előtt) túlsúlyba kerültek az egyéb bevételi forrásokkal szemben.

Egyrészt a nagyfokú kereslet és a nemzetgazdaságok dinamizmusa, másrészről a megfelelő eszközök és adatok hiánya miatt több bank is kockázatos lépéseket vállalt, és a hitelkihelyezéseknél nem minden esetben hozott körültekintő döntést.

Ez a körülmény viszont minden valószínűség szerint megváltozik 2009-ben, és az új kihívás abba rejlik, hogy jobb egyensúlyt kell találni az értékesítés, a kockázatok és a hatékonyság között, egyszersmind olyan világos üzleti modellt kell kidolgozni, amit a felelős vezetők be is tartanak.

A felmérésben megkérdezett bankok több mint 70 százaléka szerint a szolgáltatások jó minősége jelenheti a három fő sikertényező egyikét a kkv-üzletágban, több mint 60 százalékuk pedig ide sorolta a személyes kapcsolatokat is.

A megkérdezettek tapasztalatai szerint ugyanakkor jobb az együttműködés, ha a kkv-ügyfelekkel külön divízió foglalkozik, mintha valamelyik nagy – lakossági vagy vállalati – üzletágba sorolják be őket. Az értékesítési politika a tanulmány megállapítása szerint eltolódott az ügyfélbázis növelésének irányából a meglévő ügyfelek körében elért nyereségnövekedés felé.

Ami pedig a termékpalettát illeti: a felmérés eredményei alapján a letisztult skálát felvonultató hitelintézetek eredményesebben működnek, mint a teljes palettát a kínálatban tartó szereplők.

Forrás: Világgazdaság Online


Kapcsolódó cikkek

2024. június 24.

Július elsejéig lehet jelentkezni a Családbarát Munkahely pályázatra

Az idei évtől kis-, közép- és nagyvállalatok, költségvetési, civil és egyházi szervezetek is jelentkezhetnek a Családbarát Munkahely pályázata, amivel szinte a munkáltatók teljes spektrumát sikerült lefedni – mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium családügyekért felelős helyettes államtitkára, Beneda Attila az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában.

2024. június 24.

Konszolidáció és az Excel: Mikor éri meg szintet lépni?

Az utóbbi években kétségkívül soha nem látott módon felértékelődött a vállalatok alkalmazkodóképessége az új, illetve változó körülményekhez. Ráadásul ennek az alkalmazkodásnak a kulcsa sokszor a gyorsaság és a rugalmasság. A vállalatoknak emiatt folyamatosan értékelniük kell meglévő rendszereiket, folyamataikat, és ez alól nem jelentenek kivételt a konszolidációs, illetve csoportbeszámolási rendszerek sem. A PwC szakmai cikke:

2024. június 21.

A kisgyermekes szülők érdekében indított versenyfelügyeleti eljárást a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozással szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt; a GVH gyanúja szerint a cég a weboldalán reklámozott, jellemzően kisgyermekes szülőknek ajánlott termékek esetében megtéveszti a fogyasztókat az egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokkal.