Vége a rohamnak a kiskereskedelemben Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megkezdődött a kiskereskedelem konszolidációja, ezt támasztja alá, hogy március 23. és 29. között a hiper-, szupermarketekben és drogériákban az élelmiszerek és vegyi áruk forgalma 39 milliárd forintot tett ki, ami csupán 4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest – közölte a Nielsen piackutató kedden.

A kereslet mérséklődését jelzi az is, hogy a március 23-29. között elért forgalom, több mint 30 százalékkal elmarad az egy héttel korábbi teljesítményhez viszonyítva.

Ugyanakkor megjegyezték, hogy a vizsgált héten a vegyi áruk még mindig slágerterméknek számítanak, példaként a háztartási fertőtlenítőket és a vitaminokat említették, előbbiek forgalma megháromszorozódott, de utóbbiakból is két és félszer több fogyott az átlagnál az előző év azonos időszakához képest. A készletfelhalmozás eredményeként viszont azt tapasztalták, hogy bizonyos tartós élelmiszerek, mint a száraztészta és az étolaj forgalma konszolidálódik.

A közlemény szerint a trend azt mutatja, hogy a koronavírus-járvány kezdetén tapasztalható pánikot és a készlethiány miatti félelmeket felváltotta a megfontolt bevásárlás. A forgalomingadozáshoz részlegesen hozzájárul az életkor szerinti sávos bevásárlási lehetőség március 27-i bevezetése, illetve, hogy egyes kereskedők szűkített nyitva tartással működnek.

A Nielsen piackutató online kereskedők árait monitorozó árfigyelési szolgáltatása alapján vizsgált, ezer terméket tartalmazó kosarában a felvásárlási roham előtti és a múlt hét árainak összevetése alapján megállapították, hogy a piacon különleges, számottevő árváltozás nem történt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2023. január 26.

EY: 4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában

Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.