Vége a rohamnak a kiskereskedelemben Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megkezdődött a kiskereskedelem konszolidációja, ezt támasztja alá, hogy március 23. és 29. között a hiper-, szupermarketekben és drogériákban az élelmiszerek és vegyi áruk forgalma 39 milliárd forintot tett ki, ami csupán 4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest – közölte a Nielsen piackutató kedden.

A kereslet mérséklődését jelzi az is, hogy a március 23-29. között elért forgalom, több mint 30 százalékkal elmarad az egy héttel korábbi teljesítményhez viszonyítva.

Ugyanakkor megjegyezték, hogy a vizsgált héten a vegyi áruk még mindig slágerterméknek számítanak, példaként a háztartási fertőtlenítőket és a vitaminokat említették, előbbiek forgalma megháromszorozódott, de utóbbiakból is két és félszer több fogyott az átlagnál az előző év azonos időszakához képest. A készletfelhalmozás eredményeként viszont azt tapasztalták, hogy bizonyos tartós élelmiszerek, mint a száraztészta és az étolaj forgalma konszolidálódik.

A közlemény szerint a trend azt mutatja, hogy a koronavírus-járvány kezdetén tapasztalható pánikot és a készlethiány miatti félelmeket felváltotta a megfontolt bevásárlás. A forgalomingadozáshoz részlegesen hozzájárul az életkor szerinti sávos bevásárlási lehetőség március 27-i bevezetése, illetve, hogy egyes kereskedők szűkített nyitva tartással működnek.

A Nielsen piackutató online kereskedők árait monitorozó árfigyelési szolgáltatása alapján vizsgált, ezer terméket tartalmazó kosarában a felvásárlási roham előtti és a múlt hét árainak összevetése alapján megállapították, hogy a piacon különleges, számottevő árváltozás nem történt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. december 5.

Elindult a vállalkozások digitális megújulását támogató DIMOP Plusz hitelprogram

December 5-től már igényelhető az európai uniós forrásból megvalósuló DIMOP Plusz hitelprogram két pályázata, amelyek a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások digitalizációjának támogatását célozzák. Az összesen 35 milliárd forint keretösszegű pályázatok az MBH Bank által üzemeltetett MFB Pont Plusz hálózaton keresztül igényelhetőek. Előnyük, hogy nulla százalékos fix kamat mellett kínálnak kedvező finanszírozást a digitalizációs megújulást célzó fejlesztésekhez, a digitalizációs szempontból kevésbé fejlett vállalatok esetében pedig akár az igényelt összeg fele vissza nem térítendő támogatássá is válhat.