Audi: nincs megállapodás, folytatódik a sztrájk


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kedden is folytatódik a január 24. óta tartó sztrájk a győri Audiban, miután hétfőn sem tudott megállapodni a vállalatvezetéssel az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről, a tárgyalások folytatódnak – mondta az AHFSZ elnökségi tagja kedd reggel.

Szimacsek Tibor elmondta, hogy a tárgyalásra egyelőre nem jelöltek meg időpontot.

Az érdekképviselet kedd hajnalban honlapján erősítette meg az MTI információját, hogy a tárgyalások nem vezettek megállapodáshoz.

Hétfőn a vállalat azt az ajánlatot tette, hogy az idei évtől 18 százalékos, de minimum 75 ezer forintos alapbéremelést tesz, a választható béren kívüli juttatás keretét háromszázezer forintra csökkenti, minden munkavállaló egy hónapban legalább egy szabad hétvégét kap és a bérmegállapodás 15 hónapra érvényes.

Ezt az ajánlatot a tárgyaló delegáció nem fogadta el. Indoklásuk szerint ez egy „gazdasági csiki-csuki a számokkal”.

A győri gyárban január 24. reggel hat óra óta sztrájkolnak a dolgozók, azóta teljesen leállt a termelés a motorgyárban és a járműgyárban. A termeléskiesés miatt hétfőn leállították a gyártást az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban, mert hiányoznak a Győrben készített motorok. Előreláthatólag szerdáig szünetel a termelés.

Az Audi másik németországi üzeme, a neckarsulmi gyár nem állt le, szerdáig van megfelelő számú motor a járművek összeszereléséhez. A hét második felétől ott is vizsgálni kell majd a gyártás folytatásának feltételeit.

A VW azt mondta, megtették az ahhoz szükséges lépéseket, hogy a sztrájk a lehető legkisebb mértékben befolyásolja a termelést. Így a Volkswagen márkájú járműveket gyártó üzemekben nincs is fennakadás a győri sztrájk miatt.

Tavaly 1 954 301 darab motor készült Győrben, 10 864-gyel kevesebb, mint 2017-ben, és 100 ezer jármű gördült le a gyártósorról, 5491 darabbal kevesebb, mint az előző évben.

A győri székhelyű Audi az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója. A vállalatnál tavaly mintegy hatezer ember naponta több mint 8800 motort gyártott a Volkswagen konszern 31 járműgyártó telephelye számára.

Győrben gyártják az Audi A3 Limousine és Cabriolet, az Audi Q3, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára. Jelenleg mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.

Az AHFSZ-nek mintegy 9300 tagja van.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 25.

Ez történik majd a magyarok fizetésével

A legalacsonyabb jövedelműek felzárkóztatásán lesz a fókusz, vagyis az alacsonyabb jövedelműeket közelítik az átlagbérekhez – így összegezte az Indexnek Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója azt, hogy megszületett a hároméves bérmegállapodás. Előre eldöntötték, hogyan változik majd a minimálbér, ez pedig garantáltan hatással lesz a magasabb fizetésűek keresetére is.

2024. november 25.

Idén a MASZSZ is aláírta a bérmegállapodást

Idén a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke is aláírta a 3 évre szóló, jövőre 9 százalékos minimálbér- és 7 százalékos garantált bérminimum emelést garantáló megállapodást. Zlati Róbert elnök sajnálja, hogy a gazdasági helyzet nem kellően stabil ahhoz, hogy a munkáltatói oldal nagyobb ívű korrekciót is vállaljon – olvasható a MASZSZ közvetlenül az aláírási ceremónia után kiadott közleményében.