Bodó Sándor: kettős képet mutat a munkaerőpiac


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az építőiparben nehéz jó munkaerőt találni, míg a turizmus területén, ahol a járvány hatásait még nem tudták kiheverni.

Folyamatosan nőnek a bérek, kétszámjegyű emelés sok helyen kalkulálható a versenyszférában is – hangsúlyozta Bodó Sándor, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán kedden.

A munkaerőpiacon kiszámítható folyamatok zajlanak, a minimálbérhez kapcsolódó egyéb juttatások is emelkednek. Az álláskeresési járadék a minimálbérrel megegyezően 200 ezer forintra nőtt, a nyugdíj előtti segély összege csaknem 20 százalékkal emelkedett és a munkaerőpiaci programok támogatásait is 20 százalékkal emelték. Az államtitkár szerint ez a munkaadók és munkavállalók számára egyformán kedvező, mivel plusz források kerülnek a rendszerbe.

bodó sándor

A foglalkoztatottak számának emelkedése folytatódik – ez jelenleg 4,7 millió -, a regisztrált álláskeresők száma 240 ezer körül alakul.

Az államtitkár minden munkavállalót fontosnak tarta, így a vállalkozások munkaerőtámogatása elnevezésű munkaerőpiaci program most is elérhető, a megemelt összeggel tudják támogatni a programban részt vevőket. A munkaerőpiacon leginkább hátrányban lévőkre terjesztették ki a programot, az alacsony iskolai végzettségűekre, a hosszabb ideje regisztrált álláskeresőkre, és a fiatal szakképzettekre.

Szerinte kettős képet mutat a munkaerőpiac: vannak olyan ágazatok, mint az építőipar, ahol nehéz jó munkaerőt találni. És még mindig van olyan ágazat, például a turizmus, ahol a járvány hatásait még nem tudták kiheverni.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 17.

Április 18-án rendezik meg a Logisztika Napját

A hazai ellátási lánc szakma egyik legnagyobb, országos eseménysorozata a Logisztika Napja, mely idén 2024. április 18-án rendezik meg. Az ingyenesen látogatható programok célja a logisztikai terület népszerűsítésén túl, a szektor aktuális trendjeinek, kihívásainak és lehetőségeinek bemutatása az érdeklődők számára – olvasható az Adó Online-nak eljuttatott közleményben.