Jelentősen nőtt az aktív munkakeresők száma az első negyedévben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az első negyedévben a vállalatok 18 százalékkal kevesebb állást hirdettek meg az előző év azonos időszakához képest, eközben 44 százalékkal több munkavállalói jelentkezés érkezett – közölte a Profession.hu pénteken saját adatbázisa alapján.

Az év első három hónapjában csak Heves és Hajdú-Bihar vármegyék területén nőtt a Profession.hu felületén feladott álláshirdetések száma 2022 azonos időszakához képest. A legjelentősebb csökkenést Somogy, Bács-Kiskun, Baranya és Csongrád-Csanád vármegyék esetében mérték.

Az idei első negyedévben a jog, jogi tanácsadás és az oktatás, tudomány, sport volumene nőtt, az összes többi területen elmaradt a toborzás üteme a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. A legnagyobb mértékben, 35 százalékkal az IT programozás, fejlesztés területén csökkentek a hirdetések, az SSC szektorban (szolgáltató központok) 29 százalékos, a fizikai, segéd, betanított munkák esetében 28 százalékos volt az átlagos csökkenés.

A jelentkezések az ország minden vármegyéjében nőttek, az élen Tolna vármegye állt 85 százalékkal, majd Békés 74 százalékkal és Szabolcs-Szatmár-Bereg 68 százalékkal. A hirdetésekre beérkezett önéletrajzok száma a legkevésbé Jász-Nagykun-Szolnok, Fejér, Győr-Moson-Sopron és Zala vármegyékben emelkedett, de még ezeken a területeken is kétszámjegyű volt a növekedés százalékban.

Az országos átlagot tekintve az előző évi munkavállalói aktivitás a közigazgatás területén emelkedett a leginkább, az első negyedévben 174 százalékkal több önéletrajz érkezett be az ebben a kategóriában feladott hirdetésekre a 2022-es eredményhez képest. Ezt követi az IT programozás, fejlesztés, ahol 95 százalékkal több, valamint a vendéglátás, ahol 87 százalékkal több volt a jelentkezés. Csak a cégvezetés, menedzsment esetében maradt el a jelentkezések száma az előző évi adatoktól, itt 21 százalékos volt a csökkenés – közölte az állásportál.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.