Ritkán vásárolnak ingatlant a külföldiek
Az utóbbi fél évben a vevők kevesebb mint három százaléka volt külföldi állampolgár: az Otthon Centrum adatai szerint a legtöbbet a kínaiak költik, akik a magyar átlag majdnem másfélszereséért vásárolnak.
Kapcsolódó termékek: Munkajogi kiadványok, HR Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az AI, vagyis a mesterséges intelligencia forradalmasíthatja a HR és toborzási folyamatokat, hatékonyabbá, gyorsabbá és eredményesebbé téve azt. Bár néhányan aggódnak amiatt, hogy az AI használatával elveszik az emberi tudás és érték a munkaerő-kiválasztás folyamatából, a valóság az, hogy a mesterséges intelligencia hasznos támogatója lehet a kiváló szakembereknek az üzleti élet minden területén, anélkül, hogy munkahelyeket szüntetne meg.
Az AI, vagyis a mesterséges intelligencia forradalmasíthatja a HR és toborzási folyamatokat, hatékonyabbá, gyorsabbá és eredményesebbé téve azt. Bár néhányan aggódnak amiatt, hogy az AI használatával elveszik az emberi tudás és érték a munkaerő-kiválasztás folyamatából, a valóság az, hogy a mesterséges intelligencia hasznos támogatója lehet a kiváló szakembereknek az üzleti élet minden területén, anélkül, hogy munkahelyeket szüntetne meg.
A JobGroup szakértői bemutatnak öt olyan területet a HR szakmán belül, ahol hasznos lehet a mesterséges intelligencia. Azonban az olyan szoftverek, mint a ChatGPT akkor tudják érdemben támogatni a munkánkat, ha elsajátítjuk a használatuk trükkjeit és jó kérdéseket tudunk feltenni. Ezért a JobGroup csapata elérhetővé tett egy útmutatást, ami hasznos tanácsokat és 24 konkrét, toborzás során használható ChatGPT parancssort tartalmaz.
Az AI előnyei a toborzásban
Időigényes adminisztratív feladatok automatizálása
Az AI átveheti a szerepet az adminisztratív jellegű feladatok automatizálásában, például repetitív jellegű email-ek megválaszolásában és dokumentumok bekérésében. Az AI által támogatott üzleti folyamatok során egyedi esetekre megoldást kínáló üzeneteket lehet generálni (például értesítő levelek különböző személyeknek), így a HR szakember több időt tud szánni a fontosabb, prioritást élvező vagy szakértelmet és tapasztalatot igénylő feladatokra.
Támogatás a teljes toborzás során
A toborzási stratégia felállításától egészen az új munkatárs felvételéig segítségül hívhatjuk a mesterséges intelligencia adta előnyöket. Ezek a szoftverek biztos támaszt tudnak nyújtani például az alábbi témákban:
A JobGroup letölthető anyagában konkrét példák találhatóak a fenti területekkel kapcsolatos megfelelő kérdésekre. Letölthető ezen a linken: http://bit.ly/chatgpt_a_toborzasban
A munkaerő hatékonyabb felkutatása és szűrése
A HR szakemberek egyik legidőigényesebb feladata a jelöltek felkutatása és szűrése. Szerencsére ma már számos AI alapú szoftver nyújt támogatást ebben a lépésben. Egy-egy pozícióra akár többszáz önéletrajz is összegyűlhet jelentkezések és keresések alapján. Ezeket egy AI szoftver rövid idő alatt át tudja nézni. Egyre hatékonyabban képes elemezni a jelöltek készségeit és össze tudja azt hasonlítani a meglévő munkavállalók tudásával. Emellett a mesterséges intelligenciának köszönhetően az emberi elfogultság okozta hibák minimálisra csökkenthetők a toborzásban.
Ugyanakkor az AI használata kétségeket is felvethet: bizonyos formázásokat nem tud vagy nem tökéletesen olvas a mesterséges intelligencia. Emellett az AI szűrésből kimarad az emberi tudás, empátia, mondatok mögé látás, amik a kiválasztást végző szakemberek egyik legfontosabb tulajdonsága, hiszen így tudnak nehéz keresésekre is megfelelő jelölteket kiválasztani. Ezek alapján nem kétség, hogy a mesterséges intelligencia és az emberi előszűrés csak egymást támogatva tud valódi sikereket elérni.
Gyorsabb és személyre szabott munkavállalói beilleszkedés
Az onboarding során is segítségül hívhatjuk a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket. Az új belépőket elláthatjuk személyre szabott információkkal, ezzel segítve a zökkenőmentes csatlakozást. Olyan kapcsolódási pontokat és tevékenységeket biztosíthatunk, amin keresztül az új munkatárs gyorsan beilleszkedhet. Továbbá az onboarding ideális időbeosztásában, az egyes részlegek, kollégák kapacitásának elosztásában is segíthet egy támogató mesterséges intelligencia rendszer.
Hatékonyabb munkavállalói képzés
A belső és külső képzések során az AI segítségével felmérhetjük, hogy melyik kollégákat milyen területeken szükséges képezni, így a HR szakemberek készséghiány esetén gyorsan cselekedhetnek. Személyre szabott tanulási és továbbképzési rendszert biztosíthatunk minden dolgozónak. Olyan egyszerű támogatást is nyújthat egy okos rendszer, mint például egy chatbot, ami a képzési szoftverbe integrálva folyamatosan elérhető a munkatársak számára.
Az előbb felsorolt öt területen túl még számos más területen és formában támogathatja egy mesterséges intelligencián alapuló rendszer a HR folyamatokat és a toborzás-kiválasztást. Ennek ellenére az emberi szakértelme, készségek és tulajdonságok továbbra is elsődleges helyet foglalnak el a HR folyamatokban. Az AI nyújtotta lehetőségek csupán időt és energiát spórolnak meg a monoton vagy gépekkel helyettesíthető lépések során, ezáltal több erőforrásunk marad az értékteremtő munkára.
Forrás: Job Group sajtóanyaga
Az utóbbi fél évben a vevők kevesebb mint három százaléka volt külföldi állampolgár: az Otthon Centrum adatai szerint a legtöbbet a kínaiak költik, akik a magyar átlag majdnem másfélszereséért vásárolnak.
(Újra)Indul idén nyáron a 2021-2027-es EU költségvetéshez kapcsolódó pályázati idény, hiszen 2023 év végén az ún. Igazságügyi reform Bizottsági elfogadásával jelentős, 10,4 mrd euró összegű forrást szabadítottak fel Magyarország számára. Ennek eredményeként több, a gazdasági szereplők által is már nagyon várt operatív program pályázatai nyílhatnak meg. A kohéziós források mellett energetikai fejlesztések támogatására szolgáló pályázatok kiírására számíthatunk még az idén – hangsúlyozták a Niveus Consulting Group pályázatírási és tanácsadási üzletágának szakértői.
Áprilisban a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,2 millió vendég 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál, a csökkenés az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék idei áprilisi elmaradásával van kapcsolatban – közölte szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!