Nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. április 10.
Címkék: , , ,
Rovat:
A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyeben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

A munkaerőhiány ma már szinte ágazattól, földrajzi elhelyezkedéstől és cégmérettől függetlenül veszélyezteti a vállalatok stabil működését, ami arra kényszeríti a cégeket, hogy új módon közelítsék meg a munkaerő megtartást és a meglévő munkavállalók lojalitásának megerősítését. „A munkavállalók hűségének egyik fontos eleme a személyes kötődés elmélyítése. A családi vállalatok esetében ez hatványozottan könnyebb, mint egy multinacionális vállalatnál, hiszen a karizmatikus vezető és család jelenléte olyan erős alapot biztosít, mellyel könnyebben azonosul a munkavállaló. Emellett ezen cégek összetett, színes és változatos szakmai kihívást is nyújtanak. Ez az előny pedig még tovább növelhető, ha a feladatokon túl folyamatos képzésekkel és tréningekkel támogatjuk a munkavállalók szakmai életútját” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

A munkaerőhiányra igen változatos megoldási elképzeléseik vannak a cégeknek, mint például az automatizáció, a vendégmunkások időszakos alkalmazása vagy a nyugdíjasok reintegrációja. Ezek sokszor csak átmeneti megoldások, miközben az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés egy olyan eszköz lehet, ami hosszú távon segíthet megoldani a vállalatok munkaerővel kapcsolatos problémáit. „Az üzleti életben megtanultuk, hogy egy új ügyfél megszerzése jóval nagyobb energiát igényel, mint a meglévő ügyfelek megtartása és elégedetté tétele. Most ezt az ökölszabályt tanulják meg a cégek a munkavállalókért folytatott versenyben is” – hívta fel a figyelmet a megváltozott munkaerőpiaci helyzetre Bőhm Kornél, az Impact Works Employer Branding üzletág vezetője.

Amikor az employer brandingről beszélünk, a cégek többsége – tévesen – a vonzó bérezést említi először, mint a cég erőssége. „A fizetés és juttatási csomag kiemelten fontos tényezők, de nem indokolt a cég márkaépítésének részeként foglalkozni vele. Nem ezzel fogunk ugyanis kitűnni a versenytársak közül, hiszen ők is a magas fizetéssel próbálják vonzóvá tenni magukat. A jó munkahely feltétele egészen egyszerűen a jó munkahelyi élmény. Az employer branding során tehát a cégben már meglévő, vonzó pozitív elemeket kell megpróbálni tudatosan márkává formálni, átélhetővé és láthatóvá tenni a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. Ilyen elem például a munkavállalók megbecsülése és elismerése, a folyamatos képzések és az előlépési lehetőség. Fontos azonban, hogy csak valós tényeket állítsunk magunkról, hiszen ha a munkavállaló nem azt kapja, amit kívülről lát, nagyon hamar új munkahely után fog nézni” – emelte ki Bőhm Kornél.


Kapcsolódó cikkek:


Pozsonyban lesz az Európai Munkaügyi Hatóság székhelye
2019. június 13.

A szlovák fővárosban lesz a még idén októberben felálló, de teljes működőképességét várhatóan csak 2021-ben elérő Európai Munkaügyi Hatóság (ELA) székhelye - döntött csütörtökön az uniós tagállamok kormányait tömörítő tanács.

Terítéken a feketemunka és a bérfizetés
2019. június 13.

Május végén tette közzé a Pénzügyminisztérium Foglalkoztatás-felügyeleti Főosztályának jelentését, mely a 2018-as munkaügyi ellenőrzések tapasztalatait összegzi.

Felpörög a diákmunka
2019. június 6.

Azok a diákok, akik évközben heti 20-25 órát dolgoznak, nyáron akár 40-48 órát is munkával töltenek a Prohuman vezetője szerint.

Mélyponton a munkanélküliségi ráta az euróövezetben
2019. június 4.

Az euróövezetben 10,5 éves mélypontra csökkent, az Európai Unióban pedig történelmi mélyponton állapodott meg a munkanélküliségi ráta áprilisban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat kedden közzétett jelentése szerint.